REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Usługi i handel: Jak rekrutować pracowników sezonowych?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2016, 15:57
Usługi i handel: Jak rekrutować pracowników sezonowych?
Fot. shutterstock

Listopad to miesiąc rekrutacji pracowników sezonowych, zwłaszcza handlowców, pracowników obsługi klienta oraz kurierów. Jak skutecznie i szybko zrekrutować odpowiednią ekipę?

REKLAMA

Z okazji zbliżającej się gwiazdki startuje wzmożona rekrutacja w usługach i handlu. Poszukiwani są dodatkowi sprzedawcy, pracownicy obsługi klienta (np. w call center), kurierzy, pakowacze prezentów. Niezbędna jest także ekipa, która wypromuje wśród klientów świąteczne oferty i produkty, a także zajmie czas dzieci, podczas gdy rodzice oddawać się będą zakupowemu szaleństwu. 

Dodatkowych pracowników rekrutują sklepy, centra handlowe, banki, restauracje – wszystkie firmy, które chcą przyciągnąć do siebie klientów i skorzystać na grudniowym szaleństwie zakupowym. Stąd znalezienie zaangażowanego sprzedawcy czy kuriera, którzy w ostatnim momencie nie odwołają przyjścia do pracy w weekend jest nie lada wyzwaniem. Jak rekrutować?

Precyzyjne ogłoszenie

- Podczas rekrutacji sezonowej ważne jest „upolowanie” pracownika, który doskonale wywiąże się z powierzonych zadań bez dodatkowych szkoleń. Na długie instrukcje po prostu nie będzie czasu. Dlatego warto zaznaczyć w ogłoszeniu kogo i z jakimi umiejętnościami szukamy – mówi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Jeśli hostessa ma zachęcać klientów do sprzedaży – warto podkreślić, że potrzebna jest osoba, która już pracowała na przykład na stanowiskach promocyjnych. Ze względu na to, że świąteczne prace wymagają często pracy w kostiumach, należy to zaznaczyć w opisie. Nie każdy zdecyduje się na pracę w stroju elfa, więc lepiej poinformować o tym wymogu w ofercie.

Uczciwe określenie czasu pracy

- Rekrutując pracowników sezonowych pamiętajmy, że nawet pracując z nami tylko przez jeden weekend, wyrobią sobie opinię o firmie. Warto zadbać o to, aby krótka współpraca przyniosła firmie korzyści w postaci dobrego marketingu szeptanego – dodaje ekspert MonsterPolska.pl.

Dlatego nie warto obiecywać pracownikowi sezonowemu długofalowej współpracy, jeśli wiemy, że jest to oferta na weekend, tydzień czy dwa przedświąteczne tygodnie. Warto uczciwie określić czas pracy, rodzaj umowy oraz warunki pracy. Prowadząc rozmowę można upewnić się, że kandydat wie, że jest to zlecenie od – do i dopytać, że wciąż jest zainteresowany.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH