REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

V FRSiH: Optymalizacja łańcucha dostaw jest nie możliwa bez pełnej wymiany informacji i zaufania

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-10-2012, 15:36
V FRSiH: Optymalizacja łańcucha dostaw jest nie możliwa bez pełnej wymiany informacji i zaufania

Aby obniżyć koszty i ryzyko związane z łańcuchem dostaw trzeba stosować mierniki, którą dadzą konkretne, twarde dane, a także trzeba mieć zaufanie do kooperantów i tam gdzie jest to możliwe i nie łamie tajemnicy handlowej, musi mieć miejsce wzajemna wymiana informacji - powiedział Krzysztof Trojanowski, Członek Zarządu, Dyrektor Logistyki, Stokrotka Sp. z o.o podczas sesji Łańcuch dostaw przyszłości - nowe modele współpracy dostawców i handlu na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

W opinii Artura Turskiego, Dyrektora Łańcucha Dostaw, Ambra SA, dzielenie się informacjami w łańcuchu dostaw wymaga wzajemnego zaufania i zrozumienia, że tylko ściśle współpracując można obniżać koszty i zyskiwać przewagi konkurencyjne. - Pod tym względem Polska jest daleko w tyle za Niemcami. Nasza firma działa także na tamtym rynku, stąd widzimy różnice - zaznacza. Podkreśla, że trzeba szukać oszczędności w nowych obszarach łańcucha dostaw np. poprzez eliminację zbędnych procedur. Zaznaczył także, iż w jego ocenie jeszcze daleko w Polsce do wprowadzenia systemu FMI.

Jako przykład zaufania i profesjonalnego podejścia do tematu Piotr Pietrzykowski, Prezes Zarządu, Green Factory Logistics Sp. z o.o. Sp.k. podał fakt, że jego firma współpracuje z dwoma wzajemnie konkurencyjnymi przedsiębiorstwami z branży rybnej. - Każda z tych firm podała nam bardzo wrażliwe dane, które były niezbędne do dobrego dopasowania usługi, ale te informacje nie wypływają na zewnątrz - powiedział prezes Green Factory.

Z kolei przedstawiciel Lactalis Polska Sp. z o.o. zwrócił uwagę na konieczność posiadania twardych danych sprzedażowych. - Tylko mając świadomość wielkości sprzedaży można odpowiednio reagować. Przepływ informacji pomiędzy dystrybutorem, firmą logistyczną a producentem pozwala na uniknięcie pojawienia się niedoborów na półkach sklepowych z jednej strony, a powstawaniem zbyt dużych zapasów magazynowych z drugiej - powiedział Marcin Wakuła, Dyrektor Łańcucha Dostaw, Lactalis Polska Sp. z o.o.

Na znaczenie wyborów dokonywanych przez konsumentów zwrócił uwagę Dariusz Kierski, Dyrektor Logistyki na Polskę, ITM Polska Sp. z o.o. - Mamy konflikt interesów pomiędzy firmami handlowymi i producentami. Różne targety sprzedaży są często pokrycia w rzeczywistości. Tymczasem co, gdzie i kiedy logistyka powinna dostarczyć powinni decydować konsumenci. Wyzwaniem jest jak integrować wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Logistyka jest często traktowana jak centrum kosztów, a jej głos nie zawsze jest brany pod uwagę. Nie zawsze logistyka ma siłę przebicia, aby inni uczestnicy łańcucha dostaw brali pod uwagę informacje z firm i działów logistycznych - mówił Dariusz Kierski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH