Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Vice president Prologis: Rośnie zapotrzebowanie na magazyny dla branży FMCG

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 13:45
Vice president Prologis: Rośnie zapotrzebowanie na magazyny dla branży FMCG
Bartosz Mierzwiak, senior vice president, market officer Prologis w Polsce

Wśród największych najemców obiektów magazynowych znajdują się aktualnie sieci handlowe, jednak w strukturze klientów centrów dystrybucyjnych dynamicznie wzrasta także liczba sieci dyskontowych, firm z branży FMCG oraz sektora e-commerce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Mierzwiak, senior vice president, market officer Prologis w Polsce.

- Jaka jest specyfika obiektów budowanych na potrzeby branży FMCG?

- To jak wygląda magazyn budowany dla firmy z branży FMCG zależy przede wszystkim od rodzaju towarów jakie mają być w nim przechowywane. Jeśli są to produkty, które nie muszą być składowane w specjalnych warunkach np. w chłodniach, to zazwyczaj wykorzystywana jest standardowa, nowoczesna powierzchnia magazynowa klasy A. Niektóre firmy ze względu na specyfikę przetrzymywanych towarów potrzebują natomiast pomieszczeń o wzmocnionych ścianach, czy dodatkowym zabezpieczeniu przeciwpożarowym, które są przystosowane do składowania określonego typu produktów. W niektórych magazynach musi się także znaleźć strefa produkcji re-packingowej, czyli przepakowywania produktów i połączenia ich z materiałami promocyjnymi.

W jednym z naszych Parków w Czechach nasz wieloletni klient z tej branży FMCG wynajmuje dwa magazyny - jeden standardowy, w którym składowana jest odzież oraz drugi, w którym przechowywana jest żywność, i który został dodatkowo wyposażony w mroźnie i chłodnie.

- Podobno firmy z branży produktów szybkozbywalnych coraz częściej zwracają uwagę na kwestie ekologii. Czy rzeczywiście?

- Tak właśnie jest. Ekologiczne rozwiązania generują dodatkowe oszczędności operacyjne. Dlatego firmy decydują się na stosowanie zwiększonej izolacji cieplnej, energooszczędnego oświetlenia uruchamianego poprzez czujki ruchu oraz profesjonalnych rozwiązań dotyczących gospodarowania odpadami, czy też rozbudowanych systemów opomiarowania i zautomatyzowania budynku umożliwiających inteligentne zarządzanie zużyciem mediów.

Jeden z budynków na terenie Prologis Park Wrocław V został właśnie ukończony zgodnie z wytycznymi firmy Tradis, należącej do Grupy Eurocash, zajmującej się dystrybucją artykułów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych. Magazyn został podzielony na trzy strefy o różnej temperaturze, w części gdzie będzie zlokalizowana mroźnia podłogi, ściany i izolacja dachu zostały specjalnie uszczelnione. Wysokość w świetle została zwiększona do 10,70 m, a obszar funkcjonalny połączony ze strefą biurową i socjalną. Na terenie obiektu znajduje się specjalny pokój do ładowania akumulatorów, sam budynek został zaś dodatkowo zabezpieczony, wyposażony w urządzenia monitorujące i ochronę. Zwiększona została także liczba miejsc parkingowych i ramp. Powierzchnia przygotowana jest zgodnie ze standardem HACCP.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.