REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VIII FRSiH: Polska gotowa zawojować rynki zagraniczne (pełna relacja)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 21:04
VIII FRSiH: Polska gotowa zawojować rynki zagraniczne (pełna relacja)
Paneliści debaty "Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji" fot. zelaznastudio.pl

Polska jest otwarta na mocne wyjście na rynki zagraniczne i nastawiona pozytywnie. Trzeba jednak pamiętać, że obecność na tamtych rynkach musi być następstwem sukcesu na rynku rodzimym, trzeba mieć na to pieniądze, determinację, a także wsparcie - mówili uczestnicy debaty inauguracyjnej VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zatytułowanej „Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji”.

REKLAMA

Mówiąc o ekspansji globalnej polskich firm coraz częściej mówi się też o dalekich rynkach takich jak Chiny, Azja czy Afryka.

- Polski rynek już dorasta do tego, żeby w sposób poważny zająć się rynkiem zagranicznym, ale ekspansja zagraniczna wymaga przygotowania. Trzeba mieć na to odpowiednie zasoby i nawet, jeśli się coś nie uda, to firmę musi być na taką porażkę stać – mówił podczas panelu inauguracyjnego Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

- Jeśli firma spożywcza myśli o sukcesie za granicą, to oznacza, że osiągnęła już sukces w Polsce –dodał.

Jan Kolański, prezes zarządu Colian podkreślał, że coraz ciekawszym rynkiem dla polskich firm staje się rynek chiński. Zgadza się z tezą, że na rynki zagraniczne można wychodzić dopiero wtedy, gdy ma się dobrze zorganizowane funkcjonowanie w kraju.

Z Janem Kolańskim w pełni zgadzała się Halina Osińska, dyrektor generalna Pini Polonia, która mówiła, że trzeba być dobrze ugruntowanym na rynku krajowym, żeby odnosić sukcesy na rynku zagranicznym.

- Trzeba mieć też dużą determinację. Zwłaszcza w branży mięsnej, dotkniętej przez rosyjskie embargo i ASF. Trudna sytuacja spowodowała, że firmy mięsne musiały wykazać się ogromną wolą walki w pokonywaniu piętrzących się problemów - oceniała dyrektor Pini Polonia.

- Musieliśmy zweryfikować naszą strategię eksportową. Zwiększyliśmy  nasze kierunki zbytu na inne kraje, takie jak USA i Kanada oraz zwiększyliśmy eksport do UE. Ekspansja zagraniczna musi wiązać się z budowaniem marki polskiej żywności. Dużą rolę w tej kwestii odgrywają nie tylko pojedyncze firmy, ale też związki branżowe. W branży mięsnej chcemy rynków wysokomarżowych. Liczymy na powrót wielkich rynków azjatyckich – dodała.

Marek Spuz vel Szpos, prezes Krajowej Spółki Cukrowej mówił zaś, że jego spółka na razie skupia się na rozbudowie potencjału w kraju, ale chce mocniej wyjść na rynki bliskiego wschodu, na rynki Azji i rynki indyjskie.

Dodał, że gdy sytuacja polityczna na rynkach wschodnich unormuje się, KSC zapewne pomyśli o rozwoju i przejęciach na tamtych rynkach, bo możliwości są ogromne, jednak na razie otoczenie nie pozwala na prowadzenie tam biznesu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH