Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Wymiana informacji zmniejsza straty - pełna relacja

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-11-2015, 17:10
VIII FRSiH: Wymiana informacji zmniejsza straty - pełna relacja
fot.żelaznastudio

Wymiana informacji oraz ograniczanie strat w łańcuchu dostaw zdominowały dyskusję podczas panelu "Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka", jaki odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Pierwszym tematem poruszonym w ramach panelu poświęconego zaufaniu w biznesie i logistyce była kwestia wymiany informacji. Paweł Lorek, dyrektor operacyjny, Green Factory Logistics, temat wymiany informacji rozpoczął od tematu umowy pomiędzy kontrahentami. Umowa jest formalnym dokumentem, która zabezpiecza interesy obu stron. - Taką umowę można porównać do aktu małżeństwa. Jeśli w takim małżeństwie wszystko układa się dobrze, to nie ma potrzeby zaglądania do umowy, czy też aktu małżeństwa. Podobnie jest w biznesie. Jeśli zagląda się do umowy w czasie współpracy to jest to poważny sygnał, że coś w tej współpracy jest nie tak i trzeba coś poprawić. Tak naprawdę najłatwiej oprzeć współpracę pomiędzy firmami na partnerstwie pomiędzy firmami i osiąganiu wspólnych korzyści – mówił Paweł Lorek. Zaznaczył, że rodzaje współpracy partnerskiej są bardzo różne - od luźnej współpracy, gdzie wymiana informacji jest niewielka, do współpracy strategicznej, gdzie ta wymiana jest bardzo ścisła. - Jaki model wybrać? To zależy od celu danej współpracy. Jakikolwiek model współpracy partnerskiej wybrać, zawsze będzie lepsza, niż troszczenie się tylko o siebie – uważa dyrektor operacyjny, Green Factory Logistics.

Dariusz Kierski, dyrektor logistyki, Grupa Muszkieterów, powiedział, że wymiana informacji zaczyna się od podpisania umowy. - W całym łańcuchu dostaw jest bardzo dużo ogniw – następuje wymiana informacji pomiędzy dostawcami a sieciami handlowymi, sieciami, a operatorami logistycznymi, którzy mają często swoich podwykonawców, np. w postaci transportu. Celem logistyki jest przede wszystkim jak najszybciej i jak najtaniej dostarczyć dany towar we wskazane miejsce. Umowa to zdefiniowanie wzajemnych potrzeb i możliwości – powiedział dyrektor Kierski. W jego opinii wzajemne zdefiniowanie potrzeb jest bardzo trudne i jest tu dużo do zrobienia. Każde ogniwo wymaga nie tylko ogólnych informacji, ale także przede wszystkim informacji bieżących. To element kluczowy dla logistyki. Natomiast Marcin Wasilewski, Senior Commercial Manager, CHEP Polska, zaznaczył, że kluczem do rozpoczęcia wymiany informacji jest wzajemne zrozumienie czy mamy wspólny problem do rozwiązania. - Trzeba szukać wspólnego celu do rozwiązania. Dopiero po jego zdefiniowaniu można myśleć o jakiejkolwiek współpracy – uważa Marcin Wasilewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH