Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2015 r. wydatki na e-reklamę przekroczą 2,7 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 09:08

W obecnym roku wydatki w Polsce na e-reklamę przekroczą 2,7 miliarda złotych. Znaczną część firmy i e-sklepy przeznaczą na zaawansowane narzędzia reklamowe, które mają się przyczynić do zwiększenia sprzedaży.

Badania pokazują, że 64 proc. marketerów zamierza zwiększyć budżet na kampanie retargetingowe w tym roku. Według prognozy IAB Polska, wydatki na e-reklamę w 2015 roku wyniosą ponad 2,7 mld złotych. Z kolei reklama osobista tylko w USA w tym roku będzie warta blisko 15 miliardów dolarów-jej udział w rynku osiągnie nawet 43 proc. 

Reklama osobista rośnie przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych.  Amerykańscy marketerzy wydali w 2014 roku na reklamę programmatic buying aż 10,08 mld dolarów. Rok wcześniej było to jedynie 4,24 mld dolarów. Estymacje na 2015 rok mówią o 14,88 mld dolarów, a na 2016 nawet o 20,41 mld dolarów.Z modelu RTB korzysta już dwóch na trzech marketerów w Polsce. Jak podaje eMarketer, w 2015 roku wydatki na RTB w samym USA sięgną 6,1 mld dolarów. Technologiata stwarza możliwości kupowanie przestrzeni reklamowej na stronach internetowych, sieciach społecznościowych oraz na stronach i w aplikacjach mobilnych.

Według badania Qualtrics, przeprowadzonego na zlecenie AdRoll, 39 proc. europejskich marketerów przeznacza na kampanie remarketingowe 25-50 proc. całego budżetu na reklamę online. 93 proc. badanych uważa remarketing za lepszy lub równie dobry jak inne formy reklamowe. 95 proc. uważa, że jest skuteczniejszy od e-maila.

- Skutecznym rozwiązaniem jest wykorzystanie mechanizmu RTB do zautomatyzowanego licytowania pojedynczych odsłon w celu wyświetlenia reklamy konkretnemu użytkownikowi - komentuje Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Monitor_Analityczny 26-02-2015, 09:56:
Dokładnie! W branży FMCG coraz więcej producentów decyduje się na tzw. przyciski "Kup teraz" dostępne w ich witrynach, czy też na pozycjonowanie ich produktów/ interaktywne banery w e-sklepach. Różne ciekawostki na ten temat można znaleźć na analytics.kwit.pl :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH