Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2016 roku na promocję żywności będzie ponad 111 mln euro

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-11-2015, 14:48
W 2016 roku na promocję żywności będzie ponad 111 mln euro
Witold Wierzbiński, ARR fot. ARR


W 2016 r. do wykorzystania przez państwa członkowskie na promocję produktów rolno-spożywczych będzie budżet ponad 111 mln euro, w tym 30 mln euro przeznaczonych na wsparcie promocji produktów branży mięsa wieprzowego i sektora mleczarskiego – powiedział Witold Wierzbiński, Z-ca Dyrektora Biuro Promocji Żywności Agencji Rynku Rolnego.

Komisja Europejska ustanowiła również roczny program prac na 2016, w którym określiła strategiczne priorytety działań promocyjnych pod względem produktów, systemów i rynków. Program ten zakłada w roku 2016 podział budżetu na programy skierowane na rynek wewnętrzny UE w wysokości 25,7 mln Euro i programy skierowane na rynek krajów trzecich w wysokości 67,9 mln Euro.

Budżet całkowity realizowanych obecnie 14 kampanii informacyjnych i/lub promocyjnych wynosi 45 407 117,83 euro. Podkreślenia wymaga wkład w promocję polskich produktów środków funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Każdego roku Komisje Zarządzające tymi środkami przeznaczają miedzy innymi na wymienione działania kwotę blisko 50 mln złotych. - Dzięki środkom należącym do branży i zgro­madzonym w Funduszach Promocji możliwe jest sfinansowanie 20 % wkładu własnego kampanii promocyjno- informacyjnych finansowanych przy obecnie obowiązujących zasadach to ze środków UE - 50%, budżetu krajowego - 30%. To dzięki tym środkom liczba i wartość kampanii realizowanych przez organizacje branżowe w ostatnich latach znacząco wzrosła – powiedział Witold Wierzbiński.

Kampanie informacyjne i/lub promocyjne, które zostały zaakceptowane przez KE na ostatnim posiedzeniu Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych – promocja produktów rolnych, na realizację których ARR dopiero będzie zawierała umowy z Organizacjami Proponującymi to:

- „Makarony Europy”, złożona przez Polską Izbę Makaronu, dot. promocji makaronów na Ukrainie i w Chinach;
- „Europejski drób – w jakości siła”, złożona przez Krajową Radę Drobiarstwa - Izbę Gospodarczą, dot. mięsa drobiowego wysokiej jakości w Wietnamie, Chinach
i Zjednoczonych Emiratach Arabskich;
- „Pomidory dobre z natury”, złożona przez Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, dot. promocji pomidorów w Polsce i Niemczech.

- Łączny budżet trzech ww. polskich programów wynosi 10,4 mln euro, co stanowi 10 proc. w stosunku do budżetu wszystkich programów informacyjnych i/lub promocyjnych zaakceptowanych przez Komisję Europejską na ostatnim posiedzeniu – podkreślił Witold Wierzbiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH