Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W.Brytania: Polska 23. w rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie

  • Autor: PAP
  • Data: 10-10-2017, 11:01
W.Brytania: Polska 23. w rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie
fot. shutterstock

Polska znalazła się na 23. miejscu najbardziej wartościowych marek narodowych na świecie według brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance. Jak zaznaczono, to efekt silnej gospodarki.

W porównaniu z ubiegłym rokiem Polska spadła o dwa miejsca - z 21. na 23. - mimo że wartość marki wzrosła w ciągu roku o 11 proc., do 571 mld dol. To dziesiąty wynik w Europie i ósmy wśród państw UE, m.in. za Niemcami, Wielką Brytanią, Francją, Hiszpanią i Szwecją.

Prezes Brand Finance David Haigh ocenił w rozmowie z PAP, że wzrost wartości marki Polska wiąże się przede wszystkim z prognozami silnego wzrostu gospodarczego oraz inwestycjami podejmowanymi w technologię, badania i rozwój oraz stworzenie przyjaznego ekosystemu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wskazano również na rosnącą atrakcyjność kraju dla zagranicznych inwestorów, m.in. w obliczu planowanego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Haigh dodał jednak, że "Polska musi popracować nad zatrzymywaniem talentów, bo dalsza emigracja może spowolnić przyszły rozwój kraju" i jest jedną z głównych przyczyn minimalnego spadku wskaźnika siły marki do 65,7 pkt (na 100; 67,2 w ubiegłym roku).

"Dodatkowo spór z Unią Europejską dotyczący praworządności ma negatywny wpływ na postrzeganie kraju. W efekcie ucierpiały takie wskaźniki, jak ocena niezależności systemu sądownictwa i ogólna ocena otwartości kraju powodując spadek w rankingu siły marki" - tłumaczył.

Jednocześnie w rankingu - oderwanej od wartości finansowej - siły marki - biorąc pod uwagę m.in. jakość życia, bezpieczeństwo, wizerunek, jakość prawodawstwa, infrastrukturę, poziom korupcji i oceny systemu sądownictwa - Polska znalazła się na 54. miejscu globalnie (spadek o cztery) i 23. w Europie, m.in. przegrywając w regionie z Czechami, Słowenią, Łotwą i Litwą.

Najbardziej wartościową marką dysponują Stany Zjednoczone (21,05 biliona dolarów) przed Chinami (10,2 bln dol.), Niemcami (4,02 bln dol.), Japonią (3,44 bln dol.) i Wielką Brytanią (3,13 bln dol.).

Z kolei, najsilniejszymi markami globalnymi mogą pochwalić się Singapur (93/100), Szwajcaria (90/100), Zjednoczone Emiraty Arabskie (89/100), Hong Kong (88/100) oraz Holandia, Finlandia i Nowa Zelandia (po 87).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH