Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W czasie kryzysu nie warto rezygnować z reklamy

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 06-04-2009, 08:10

Nie warto rezygnować z reklamy lub promować tylko niskie ceny. Kryzys i mniejsze wydatki klientów to dla speców od reklamy test na kreatywność - czytamy w Rzeczpospolitej.

Każdy kryzys ma podobny przebieg. Firmy tnąc koszty, zmniejszają wydatki na promocje. Całkowita rezygnacja z reklam z powodu spowolnienia to jednak według specjalistów zły pomysł.

- Jeśli firma jest w dobrej kondycji finansowej i może sobie pozwolić na wydatki, to lepszych czasów do promowania się nie będzie. Firmy wydają na reklamę mniej, co oznacza, że mniejszym kosztem można się wyróżnić i osiągnąć ten sam efekt, co wcześniej przy dużo większych nakładach finansowych - uważa Jacek Sadowski, szef DEMO Effective Launching.

W czasie spowolnienia ludzie oszczędzają np. na spotkaniach towarzyskich. - Część klientów podczas kryzysu rezygnuje z tego, co uważa za zbędny luksus. Producent markowych produktów powinien umieć poprzez marketing zareagować na taką postawę. Świetnie zrobił to Starbucks, wprowadzając do sprzedaży wysokiej jakości kawę instant Starbucks Via. Jeśli ktoś zauważył, że nie będzie go już stać na częste wizyty w sieci tej kawiarni, nadal może cieszyć się smakiem ulubionej kawy - mówi Marek Staniszewski.

Rzeczpospolita podaje, że w USA, gdzie kryzys zadomowił się na dobre, coraz jest więcej nietypowych pomysłów na promocję, która działa, opierając się na ludzkich obawach, np. tych przed utratą pracy: w styczniu Hyundai zaproponował, że każdemu, kto zdecyduje się kupić jego auto, pozwoli je zwrócić w przypadku utraty pracy.

Zdaniem Marka Staniszewskiego ciekawe są też kampanie uczące oszczędnego stylu życia. - Wal-Mart w USA stworzył cały program edukacyjny, jak i na czym można oszczędzać. W Polsce można zobaczyć w telewizji reklamę produktu Cif, której przekaz mówi: zamiast kupować nowe rzeczy, można przecież oczyścić stare, a nie je wyrzucać - uważa Staniszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH