REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W czasie kryzysu reputacja firmy podwójnie cenna

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 23-04-2013, 19:59
W czasie kryzysu reputacja firmy podwójnie cenna
Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy

Nigdy wcześniej w historii dostęp do informacji i opinii na temat danej firmy nie był tak łatwy jak teraz. Tym bardziej przedsiębiorcom powinno zależeć, by byli postrzegani jako rzetelni i wypłacalni kontrahenci - mówi w wywiadzie dla wnp.pl Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

REKLAMA

Czy zatory płatnicze mają realny wpływ na sytuację gospodarczą kraju?

- Zdecydowanie. Problem narasta, a zatory płatnicze stały się prawdziwą zmorą biznesu. Ma to znaczenie zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy szczególnie zagrożona jest płynność finansowa firm z sektora MSP.

Zatem krajobraz gospodarczy nie wygląda zbyt różowo.

- Potwierdzają to badania rynku - coraz więcej firm deklaruje, że ma problemy z otrzymaniem zapłaty za sprzedane towary czy usługi. Rośnie również liczba przedsiębiorstw, które nie są w stanie terminowo regulować swoich zobowiązań. Pamiętajmy, że zatory płatnicze mają efekt lawiny. Zwykle zaczyna się od jednej przeterminowanej faktury od zleceniodawcy i kolejni podwykonawcy w łańcuchu płatności nie otrzymują swoich należności na czas, co z kolei skutkuje następnymi opóźnieniami. Obecnie co czwarta faktura nie jest płacona na czas i ta niekorzystna sytuacja ulega dalszemu pogorszeniu. Utrzymywanie się takiego stanu rzeczy doprowadzić może do ograniczenia działalności firm, a w konsekwencji do redukcji zatrudnienia.

Jak w takim otoczeniu powinny radzić sobie firmy?

- Niewątpliwie drobne i średnie firmy stoją obecnie przed coraz większymi wyzwaniami. Z jednej strony trudno jest utrzymać dobrą kondycję finansową, a z drugiej jeszcze trudniej wybić się spośród konkurencji. Koniecznie trzeba przy tym zwrócić uwagę, że żyjemy w dobie szerokiego dostępu do informacji, co determinować powinno komunikację firmy z otoczeniem, jak również dbanie o swój wizerunek, jako kontrahenta. Nigdy wcześniej w historii dostęp do informacji i opinii na temat danej firmy nie był tak łatwy jak teraz. Tym bardziej przedsiębiorcom powinno zależeć, by byli postrzegani jako rzetelni i wypłacalni kontrahenci - zwłaszcza, jeśli są to małe i średnie firmy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH