Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W czasie kryzysu reputacja firmy podwójnie cenna

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 23-04-2013, 19:59
W czasie kryzysu reputacja firmy podwójnie cenna
Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy

Nigdy wcześniej w historii dostęp do informacji i opinii na temat danej firmy nie był tak łatwy jak teraz. Tym bardziej przedsiębiorcom powinno zależeć, by byli postrzegani jako rzetelni i wypłacalni kontrahenci - mówi w wywiadzie dla wnp.pl Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Czy zatory płatnicze mają realny wpływ na sytuację gospodarczą kraju?

- Zdecydowanie. Problem narasta, a zatory płatnicze stały się prawdziwą zmorą biznesu. Ma to znaczenie zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy szczególnie zagrożona jest płynność finansowa firm z sektora MSP.

Zatem krajobraz gospodarczy nie wygląda zbyt różowo.

- Potwierdzają to badania rynku - coraz więcej firm deklaruje, że ma problemy z otrzymaniem zapłaty za sprzedane towary czy usługi. Rośnie również liczba przedsiębiorstw, które nie są w stanie terminowo regulować swoich zobowiązań. Pamiętajmy, że zatory płatnicze mają efekt lawiny. Zwykle zaczyna się od jednej przeterminowanej faktury od zleceniodawcy i kolejni podwykonawcy w łańcuchu płatności nie otrzymują swoich należności na czas, co z kolei skutkuje następnymi opóźnieniami. Obecnie co czwarta faktura nie jest płacona na czas i ta niekorzystna sytuacja ulega dalszemu pogorszeniu. Utrzymywanie się takiego stanu rzeczy doprowadzić może do ograniczenia działalności firm, a w konsekwencji do redukcji zatrudnienia.

Jak w takim otoczeniu powinny radzić sobie firmy?

- Niewątpliwie drobne i średnie firmy stoją obecnie przed coraz większymi wyzwaniami. Z jednej strony trudno jest utrzymać dobrą kondycję finansową, a z drugiej jeszcze trudniej wybić się spośród konkurencji. Koniecznie trzeba przy tym zwrócić uwagę, że żyjemy w dobie szerokiego dostępu do informacji, co determinować powinno komunikację firmy z otoczeniem, jak również dbanie o swój wizerunek, jako kontrahenta. Nigdy wcześniej w historii dostęp do informacji i opinii na temat danej firmy nie był tak łatwy jak teraz. Tym bardziej przedsiębiorcom powinno zależeć, by byli postrzegani jako rzetelni i wypłacalni kontrahenci - zwłaszcza, jeśli są to małe i średnie firmy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH