Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W czerwcu najczęściej poszukiwano pracy w marketingu i public relations

  • Autor: infoPraca.pl
  • Data: 30-06-2009, 13:33

Fraza praca marketing/public relations była w maju i w czerwcu 2009 roku na pierwszym miejscu listy najczęściej wyszukiwanych haseł w giełdzie pracy infoPraca.pl. Na kolejnych miejscach znalazły się praca informatyka, praca manager, praca dla studenta, za granicą i praca finanse.

Zainteresowania osób poszukujących zajęcia tylko częściowo pokrywały się z potrzebami pracodawców. Wśród ponad 17 tysięcy ofert, najwięcej opublikowano w ubezpieczeniach, sprzedaży, produkcji, bankowości i usługach finansowych. Kolejne miejsca w zestawieniu branż, w których najczęściej poszukiwano pracowników, zajęły sprzedaż detaliczna/handel, praca dla studentów/praktyki, marketing/public relations, obsługa klienta/call center a na dziesiątym miejscu znalazła się sprzedaż i telemarketing.

- Duża liczba osób poszukujących w ostatnim okresie pracy w marketingu i public relations nie powinna dziwić. Przez ostanie lata ten kierunek bił rekordy popularności, a studenci marketingu i zarządzania stanowili aż 20 proc. wszystkich studentów w Polsce. Dodatkowo, recesja spowodowała ograniczenie budżetów reklamowych, a czasem także ograniczanie zatrudnienia. Jednak praca w marketingu i PR to także zajęcie sezonowe, które często wykonują np. studenci. Lato to czas wzmożonych akcji marketingowych w związku z czym chwilowo rośnie zapotrzebowanie na pracowników związanych z marketingiem bezpośrednim. Pilnie poszukiwani są handlowcy, agenci reklamowi, asystenci, doradcy klienta, sprzedawcy i hostessy. Stąd duże zainteresowanie pracą w marketingu  - mówi Beta Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Zapotrzebowanie na praktykantów i stażystów utrzymuje się stale wysokim poziomie. Świadczy o tym liczba ponad 115 ofert stanowiąca ponad 20 proc. wszystkich propozycji w branży marketing i public relations. Dodatkowo, w ramach akcji „Wporzo kariera", studenci mogą wybierać wśród ofert wakacyjnych staży właśnie w zarządzaniu i marketingu.

- Dziś pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na doświadczenie zawodowe kandydata do pracy niż na jego średnią ocen ze studiów" - uważa Beata Szilf-Nitka.

- Sytuacja na rynku pracy utrudnia absolwentom rozpoczęcie kariery zawodowej, dlatego warto wzmocnić swoją wartość na rynku jak największą liczbą odbytych praktyk i stażów. Należy jednak pamiętać, że duże znaczenie ma nie tylko ilość odbytych praktyk, ale także pozycja i renoma firm w których studenci stawiają swoje pierwsze zawodowe kroki. Wiele firm stara się ograniczać koszty i chętnie korzysta z pomocy stażystów. Taki stan rzeczy może być korzystny dla obu stron, ponieważ firma zyskuje ambitnego pracownika, który po udowodnieniu swojej przydatności podczas praktyk, może dostać propozycję rozpoczęcia pierwszej poważnej pracy - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.