Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

W grudniu lepsze nastroje konsumenckie

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w grudniu w porównaniu do listopada o 2,1 pkt proc., osiągając -18 pkt proc. - podał GUS. Wskaźnik był wyższy niż przed rokiem o 0,9 pkt proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,0 pkt proc. i ukształtował na poziomie -26,0 pkt proc. Również wartość tego wskaźnika była wyższa niż przed rokiem o 0,9 pkt proc. - poinformował w środę GUS.

"Zanotowana korzystna zmiana tendencji w koniunkturze konsumenckiej była wynikiem poprawy większości czynników determinujących nastroje konsumenckie. W grudniu 2010 r. konsumenci bardziej korzystnie oceniali oczekiwane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w sytuacji finansowej swoich gospodarstw domowych oraz zaistniałe (w ostatnich 12 miesiącach) i przewidywane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w sytuacji gospodarczej kraju" - napisano w komunikacie.

"Pogorszyły się konsumenckie oceny możliwości oszczędzania pieniędzy (w następnych 12 miesiącach). Bez istotnych zmian pozostały konsumenckie oceny w zakresie osiąganych (w ostatnich 12 miesiącach) zmian w sytuacji finansowej swoich gospodarstw domowych oraz oczekiwane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w poziomie bezrobocia" - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.