Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Indiach łatwiej zainwestować w segment żywności niż eksportować na ten rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2012, 13:54

Producenci żywności z Europy mogą upatrywać swoich szans na rynku indyjskim poprzez inwestycje w przemysł spożywczy, ponieważ Indie bardziej zainteresowane są zagranicznymi inwestycjami w indyjski przemysł przetwórstwa żywności niż importem gotowych produktów - mówi Monika Tyska z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Biorąc pod uwagę nasycenie towarami rolno-spożywczymi rynków europejskich, wielu europejskich producentów żywności szuka nowych rynków zbytu między innymi w krajach azjatyckich. Jednak strona indyjska wyraża większe zainteresowanie zagranicznymi inwestycjami w przemysł przetwórstwa żywności na terenie Indii niż importem gotowych produktów. I właśnie w inwestycjach w przemysł spożywczy europejscy producenci mogą upatrywać swoją szansę zaistnienia na rynku indyjskim - mówi Monika Tyska z departamentu Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej MRiRW.

Zauważa, że Polska odnotowuje ujemne saldo w handlu z Indiami produktami rolno-spożywczymi rzędu ok. 60 milionów EUR. Głównymi towarami eksportowanymi do Indii są czekolada chleb, pieczywo cukiernicze, mąki, grysiki. Polska importuje z Indii najwięcej tytoniu, herbaty, nasion i owoców oleistych.

Ekspertka ministerstwa rolnictwa ocenia, że rolnictwo pełni bardzo ważną rolę w gospodarce indyjskiej, co wiąże się z dużymi trudnościami przy wprowadzaniu zagranicznych produktów spożywczych na rynek indyjski.

- Wysoki stopień ochrony indyjskiego rynku i producentów oraz kontrolowane przez państwo ceny są istotną barierą. Ponadto od 2004 r. Indie utrzymują zakaz importu zwierząt i licznych produktów pochodzenia zwierzęcego z Unii Europejskiej, w związku z ryzykiem wystąpienia grypy ptaków. Ograniczenia te nie są zgodne z normami OIE - Światowej Organizacji Zwierząt, gdyż strona indyjska nie rozróżnia grypy ptaków o wysokiej zjadliwości i grypy ptaków o niskiej zjadliwości oraz nie stosuje zasady regionalizacji. Kwestia tak jest poruszana przez Komisję Europejską od wielu lat na forach współpracy z Indiami - mówi Monika Tyska.

Dodaje, że należy także wziąć pod uwagę lokalne przyzwyczajenia kulinarne, gdyż indyjscy konsumenci są nastawieni na produkty regionalne, mało przetworzone. Kolejną kwestią jest cena, która jest ważnym kryterium przy zakupie żywności, ze względu na stosunkowo niewielką siłę nabywczą ludności. - Fakt, że rodzime produkty indyjskie są dużo tańsze od produktów importowanych, również wpływa na niewielkie zainteresowanie ludności indyjskiej produktami z zagranicy - mówi.

Przypomina, że obecnie trwają negocjacje w sprawie porozumienia o Strefie Wolnego Handlu między Unią Europejską a Indiami. Podpisanie tego dokumentu z pewnością ułatwi europejskim przedsiębiorcom handel z Indiami. Jednak, jak zauważa Monika Tyska, wówczas także firmy indyjskie będą miały łatwiejszy dostęp do rynku europejskiego.

Przeczytaj także:

Prezes PVA: Wódka staje się coraz popularniejsza w Indiach

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.