REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W komunikacji marketingowej dominuje clean label

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-04-2014, 14:45
W komunikacji marketingowej dominuje clean label

Wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, np. nowych dodatków funkcjonalnych w sektorze mięsnym idzie zwykle w parze z nową, odświeżoną komunikacją marketingową skierowaną do konsumentów - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Olszak, doradca ds. Prawa Żywnościowego IGI Food Consulting.

REKLAMA

Bez tej komunikacji, udoskonalenie produktu i uczynienie go bardziej pożądanym przez odbiorców, nie przyniosłoby spodziewanych korzyści. Stąd też coraz częściej w oznakowaniu, prezentacji i reklamie wyrobów wędliniarskich pojawiają się hasła świadczące o „naturalności" produktu. Najczęściej mówi się o braku glutaminianu sodu oraz fosforanów lub też o zawartości wyłącznie naturalnych dodatków smakowych (np. naturalnych ekstraktów). Oczywiście nie zawsze informacje wskazujące na naturalność produktu są przekazywane wprost, w postaci haseł „nie zawiera ..."/"bez dodatku..." itp.

- Pomysły w tym zakresie bywają bardzo różne i wciąż ich przybywa. Czasem nawet sama grafika może okazać się cenną sugestią naturalnego charakteru produktu. Czy zdjęcie uśmiechniętej buzi dziecka lub rysunek misia na parówkach nie mówią same za siebie, nawet bez tekstu o braku glutaminianu sodu? Sytuacja ta wynika nie tylko z chęci wyróżnienia w ten sposób swojego produktu spośród gąszczu innych, ale także z coraz bardziej zaostrzającego się podejścia organów urzędowej kontroli żywności do ww. kwestii oraz nowych regulacji prawnych - mówi Joanna Olszak.

Nie należy zapominać o tym, że przepisy prawa żywnościowego z zakresu znakowania środków spożywczych regulują nie tylko zasady podawania informacji obowiązkowych na etykietach. Określają one, mniej lub bardziej wprost, reguły tworzenia tekstów dobrowolnych, czyli opisu marketingowego - elementu kluczowego zazwyczaj dla sukcesu lub upadku produktu, zwłaszcza tego nowo wprowadzonego na rynek. Z praktyki wynika, że wiele podmiotów branży spożywczej bagatelizuje przepisy lub je nieświadomie narusza, m.in. właśnie poprzez wprowadzające w błąd oznakowanie lub reklamę.

W chwili obecnej, niejako w przededniu stosowania nowych wymogów dotyczących przekazywania konsumentom informacji na temat żywności należy w szczególności pochylić się nad treścią projektowanych etykiet i rozważyć ich zgodność z ww. wymogami. Rozporządzenie nr 1169/2011, bo o nim tu mowa, w istotny sposób wpłynie na treść wszystkich środków spożywczych, także tych z sektora wędlin. Obowiązek podawania informacji o wartości odżywczej, podkreślania składników alergennych, zmiana sposobu deklarowania dodatków, a w przyszłości być może deklarowanie pochodzenia mięsa będącego składnikiem produktu złożonego - to tylko niektóre z aspektów, które warto uwzględnić tworząc innowacyjne wyroby wędliniarskie - zwraca uwagę ekspert IGI Food Consulting.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH