Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W logistyce żywności kluczowa jest komunikacja

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-09-2015, 16:15
W logistyce żywności kluczowa jest komunikacja

W przypadku branży spożywczej kwestia przepływu informacji jest bardzo ważna – powiedziała serwisowi portalspóżywczy.pl Anna Żurek, Trade Marketing Manager z Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce Sp. z o.o.

Wpływa na to kilka czynników takich jak, np. wymagania fitosanitarne, termin przydatności do spożycia, temperatura, wilgotność, opakowanie, sezonowe akcje promocyjne, etc. Błędna lub niepełna informacja powoduje duże straty nie tylko pod względem finansowym, np. kary za nie dostarczenie towaru na czas, ale też wizerunkowe w przypadku jeśli dany produkt był zapowiadany, a nie pojawia się sklepach co może wykorzystać konkurencja i wyeksponować swoje towary na półkach.

 Jak sobie radzić w takich sytuacjach? - Nasze doświadczenie pokazuje, że należy przede wszystkim skupić się na rozwiązywaniu problemów na bieżąco, a nie szukać winnych. Klienta nie będzie interesować kto zawinił, producent, dostawca czy przewoźnik ale to, że nie ma produktu, który zamówił w sieci albo po który przyszedł do danego sklepu – mówi Anna Żurek.

 Podkreśla, że ważne jest aby komunikacja była prowadzona z dedykowanymi osobami, które odpowiadają za dany produkt, grupę produktów. W Polsce dalej bardzo często obserwujemy, że jeden pracownik jest od wszystkiego, brak specjalizacji powoduje błędy i generuje większą ilość pomyłek niż normalnie. Czasami warto zainwestować w dodatkowy etat i zatrudnić dedykowanego pracownika, niż później płacić krocie za kary. To samo dotyczy organizacji pracy w biurze, przy ograniczonych zasobach kadrowych i pikach sprzedażowych należy wytypować priorytety żeby sprawy mniej ważne nie były realizowane przed tymi ważniejszymi w pierwszej kolejności. Sprawdza się tutaj stara sprawdzona zasada, zlecaj, sprawdzaj i egzekwuj.

- Mimo zaufania do swoich ludzi zawsze trzeba sprawdzać czy niezbędne informacje zostały przesłane do właściwego adresata i czy odbiorca potwierdził ich otrzymanie, a następnie sprawdzić czy odbiorca przystąpił do działania w zleconym przez nas zakresie. Ważny też jest risk management, aby mieć kogoś w zastępstwie, który jest w pełni wdrożony, to samo dotyczy przewoźnika, operatora logistycznego, dodatkowe łącze internetowe czy światłowód - bezpieczeństwo ciągłości operacji i przepływu to w obecnych czasach podstawa i przewaga nad innymi, jeden lub dwa dni przestoju to nie tylko straty, ale otwarcie drzwi do rynku dla konkurencji, która nie śpi i tylko czeka na nasze potknięcia – zauważa Anna Żurek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH