Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W promocji żywności nacisk będzie położony na Azję i Afrykę

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-12-2015, 13:05
W promocji żywności nacisk będzie położony na Azję i Afrykę
Agnieszka Rembisz / fot. Żelazna Studio

W programie Szczęśliwa 13 nacisk będzie położony na działania promocyjne skierowane na rynki azjatyckie i afrykańskie - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Rembisz, dyrektor departamentu współpracy międzynarodowej w ministerstwie rolnictwa.

W nadchodzącym roku w ramach projektu Szczęśliwa 13-stka szczególny nacisk zostanie położony na promocję polskiego sektora rolno-spożywczego na rynkach azjatyckich: Chiny, Wietnam, Singapur, Japonia i Indie; Afryki i Bliskiego Wschodu: RPA, Algieria, Egipt, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Iran oraz Ameryki Północnej: USA i Kanada.

Projekt zakłada również coroczną organizację stoisk narodowych w trakcie dwóch wydarzeń targowych odbywających się na terenie Europy, które przyciągają importerów z całego świata - SIAL w Paryżu (naprzemiennie z ANUGA w Kolonii w roku 2017) oraz Alimentaria w Barcelonie. - Jednym z zakładanych rezultatów udziału w tych wydarzeniach będzie identyfikacja nowych możliwości eksportowych na rynki krajów trzecich od strony biznesowej w oparciu o informacje zwrotne od przedsiębiorców dotyczące konkurencyjności oferowanych przez nich produktów wynikające z prowadzonych na targach rozmów z potencjalnymi kontrahentami – powiedziała Agnieszka Rembisz.

Dodała, że uwzględniając zwiększający się popyt na produkty ekologiczne, planowany jest dodatkowo udział w targach BIOFACH w Norymberdze, tj. w najważniejszym wydarzeniu poświęconym żywności ekologicznej w Europie.

Rynki Szczęśliwej 13-stki wytypowano w oparciu o: wyniki prac Międzyresortowego Zespołu do spraw działań stabilizujących sytuację na rynkach produktów rolno-spożywczych, które zostały objęte embargiem wprowadzonym przez Federację Rosyjską, plany działań promocyjnych organizacji branżowych i indywidualnych przedsiębiorców, aktualny i przewidywany w ciągu nadchodzącego roku postęp prac GIW i PIORIN w zakresie zapewnienia lub rozszerzenia dostępu do rynków krajów trzecich dla polskich produktów rolno-spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • @exportplan 09-12-2015, 10:41:
Narodowe stoisko na Alimentariach, to moim zdaniem nietrafiony pomysl. Ta impreza dotyczy mimo wszystko regionu, ktory kojarzony jest z dieta srodziemnomorska. Skoro nastawiamy sie na kraje Bliskiego Wschodu, nie ma nic lepszego jak pokazac sie jako kraj na Gulfood. Wierze, ze decyzje jeszcze nie zapadly, bo ogolne zalozenia Szczesliwej 13 (kto wymylil te nieszczesliwa nazwe?) jak najbardziej pasuja czasom i mozliwosciom naszej branzy. BTW: czy jest juz znane jakies dobre haslo/mantra dla nowej misji Polskiej Zywnosci?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH