Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk Polforstu: W przewozach produktów chłodzonych i mrożonych cena wciąż ma kluczowe znaczenie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2014, 13:02
W przewozach produktów chłodzonych i mrożonych liczy się cena
(fot. polfrost.com.pl)

Niestety, nadal w wielu przypadkach kryterium wyboru przewoźnika produktów chłodzonych i mrożonych jest cena. Jednak obecnie duża cześć firm stosuje wielopunktową ocenę dostawcy usług transportowych - mówi Edyta Kwiatkowska-Sioch, analityk finansowy w firmie Polfrost Internationale Spedition.

- Czy dostrzega Pani zmiany popytu na logistykę produktów chłodzonych i mrożonych?

- Popyt na logistykę produktów chłodzonych i mrożonych nie uległ znacznym zmianom w stosunku do roku poprzedniego. Zmienia się jedynie rozkład geograficzny. Z uwagi na zmieniającą się sytuację polityczną i ekonomiczną w krajach docelowych, obserwuje się wahania popytu na poszczególne trasy przewozu. Polscy producenci, którzy tracą możliwość eksportu swoich towarów z powodu wprowadzanych ograniczeń lub embarga, szukają rynków zbytu w innych krajach. Zapotrzebowanie na usługę logistyczną zmniejsza się wtedy tymczasowo, po czym zazwyczaj wraca do dawnego poziomu po podpisaniu nowych kontraktów. Chociaż rosyjski rynek warzyw został zdominowały przez firmy z Holandii, to te firmy często korzystają z usług polskich przewoźników przy organizacji transportu.

- Na rynku logistyki produktów chłodzonych i mrożonych panuje duża konkurencja?

- Konkurencja jest najsilniejsza na trasach, które nie wymagają specjalnych zezwoleń, czyli w przewozach do i z krajów Unii Europejskiej. Tutaj też są najniższe stawki w przeliczeniu na kilometr. W przewozach eksportowych z Polski do krajów Beneluksu stawki są na bardzo niskim poziomie. Cześć przewoźników traktuje takie trasy jedynie jako dojazd do miejsca, z którego później będą mogli podjąć lepiej płatny ładunek do Europy Wschodniej lub Azji. Zezwolenia, na przykład na transport do Rosji, mają kluczowy wpływ na poziom stawek transportowych na danej trasie. Jeżeli liczba zezwoleń na dany rok jest niewielka, to automatycznie wpływa to na zmniejszenie podaży środków transportu oraz znaczny wzrost stawek transportowych. W chwili obecnej problem z zezwoleniami praktycznie nie istnieje, więc stawki transportowe są relatywnie niskie.

- Czy kluczowym kryterium wyboru przewoźnika jest cena?

- Niestety, nadal w wielu przypadkach tak jest. Jednak duża cześć firm stosuje wielopunktową ocenę dostawcy usług transportowych. Wtedy pod uwagę brane są takie aspekty jak: wartość polisy ubezpieczeniowej, kondycja finansowa dostawcy, certyfikaty jakościowe i bezpieczeństwa przewożonej żywności (takie jak HACCP czy IFS Logistics).To są pozacenowe sposoby walki z konkurencją. Istotny jest również aspekt ludzki - dobry handlowiec czy spedytor, z którym klientowi doskonale się prowadzi się rozmowy handlowe, a później współpracuje, stanowi jeden z istotniejszych elementów walki konkurencyjnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.