Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

W przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne wyłącznie dla najbogatszych

Trendy polityczne są rzadko śledzone przez marki. Mamy dziś trend antyglobalistyczny, narodowościowy, wystarczy tu wspomnieć choćby o brexicie. Jak to wpływa na biznes? Bardzo mocno przekłada się na wybory konsumentów, którzy bardzo mocno zwracają uwagę na lokalne produkty i coraz chętniej je kupują - mówi Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute.

W przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne wyłącznie dla najbogatszych
Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute/ fot. PTWP

Jeśli chodzi o kategorię "żywność", najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że prawdziwe jedzenie będzie dla ludzi najbogatszych. Pozostali będą jeść jakąś formę papki. To widzimy już dzisiaj, że ludzie, którzy mają pieniądze, mogą kupić sobie żywność ekologiczną, jajka od szczęśliwych kur, etc. Ci, którzy nie mają, kupują parówki mające 20 proc. mięsa.

Zdaniem Natalii Hatalskiej drugi scenariusz tyczy się przyszłości pracy. Z jednej strony zakłada, że w dalekiej przyszłości zastąpić może nas sztuczna inteligencja. Z drugiej bierze pod uwagę fakt, że wydłuża się czas życia ludzi – to oznacza, że będziemy musieli zmienić model pracy, że będziemy musieli pracować niemal do końca życia. Bo jeżeli będziemy żyć 110-120 lat, to nie ma możliwości, że przejdziemy na emeryturę mając 60-65 lat.

Trzeci scenariusz dotyczy społeczeństwa i kontaktów międzyludzkich. Zakłada on brak kontaktów fizycznych i przechodzenie na kontakty wirtualne. Możemy to sobie wyobrazić, ale byłaby to bardzo smutna przyszłość, że cały nasz świat fizyczny zostanie zdigitalizowany i nie będziemy umieli nawiązywać relacji międzyludzkich.

Więcej czytaj w Business Insider.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.27.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.