Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Szanghaju będzie sprzedawana polska żywność

  • Autor: PAP
  • Data: 09-09-2010, 18:58

Słodycze, kasze i warzywa to produkty, które zostaną zaoferowane chińskim odbiorcom w Polskim Centrum Handlu i Dystrybucji Produktów Rolno-Spożywczych w Szanghaju - poinformował w czwartek dyrektor Fundacji Promocji Polskiej Żywności Jerzy Rzymanek.

27 września zostanie otwarte w Szanghaju Centrum Logistyczne Xi Jiao International. Będzie to najnowocześniejsze i największe centrum handlu produktami rolnymi w Chinach (zajmie ponad 110 ha). Znajdzie się w nim także polska placówka - organizatorami tego przedsięwzięcia są Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) wraz z Fundacją.

Rzymanek zauważył, że Polska jest jedynym europejskim krajem, który został zaproszony do centrum jako wystawca. Będą tam także obecnie producenci z państw Azji południowo-wschodniej, głównie z Malezji, oraz producenci żywności ze wszystkich chińskich prowincji.

Polskie stoisko wystawiennicze zajmie 185 metrów kwadratowych, ale dla polskich produktów jest także miejsce w magazynach czy chłodniach. Dotychczas chęć udziału w tym przedsięwzięciu zgłosiło 10 polskich firm. Są to producenci słodyczy, kasz i wyrobów zbożowych oraz przetworów warzywnych.

Fundacja Promocji Polskiej Żywności będzie miała możliwość prezentacji, promowania i sprzedaży polski produktów chińskim hurtowniom, sieciom handlowym i odbiorcom detalicznym. Jest to wielka szansa na dotarcie do chińskiego konsumenta - ocenił dyrektor Fundacji. "Jest o co walczyć, bo rynek jest gigantyczny" - powiedział PAP. Ocenił, że ok. 300 mln Chińczyków stać na zakup dobrych produktów spożywczych ze świata.

Polskich produktów spożywczych obecnie w Chinach prawie nie ma, ze względu na skomplikowaną sieć dystrybucyjną i jeszcze bardziej skomplikowane przepisy celne - tłumaczył Rzymanek.

Za promocję towarów producent nie płaci, pokrywa jedynie koszty dostarczenia produktów - poinformował dyrektor. Fundacja będzie zajmowała się w Szanghaju pozyskiwaniem kontrahentów oraz badaniami marketingowymi, które pokażą, jakie szanse wejścia na rynek ma dany produkt. Będzie też pomagała firmom przy załatwianiu formalności, np. zajmie się etykietowaniem produktów w języku chińskim.

Dyrektor Justyna Murawska z UPEMI przyznała, że na razie w chińskim centrum nie będzie producentów mięsa i jego przetworów. Nie ma jeszcze ostatecznych uzgodnień z tamtejszymi władzami w sprawie wymogów dotyczących sprzedaży tych produktów. Ale dzięki temu, że Polska znajdzie się w Szanghaju, łatwiej będzie o odpowiednie pozwolenia na sprzedaż produktów mięsnych - mówiła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH