REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W USA agresywna reklama przyciąga klientów

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 20-04-2009, 08:40

Gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach na rzecz domowych posiłków. Sieci restauracyjne oferują coraz bardziej agresywne promocje próbując skusić klientów w chudych czasach - czytamy w Dzienniku.

REKLAMA

Jak twierdzą restauratorzy, gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach na rzecz domowych posiłków. Rodzice, którzy jadają w restauracjach, zaczęli dzieci zostawiać w domu, wynika z raportu opublikowanego niedawno przez firmę badawczą NPD Group. Okazuje się również, że młodzi dorośli - grupa, która najczęściej korzysta z restauracji - rzadziej jadają poza domem. Liczba wizyt w restauracjach w grupie wiekowej 18 - 24 lata spadała do 233 w 2008 r. z 254 w roku 2007.

Ponadto opublikowany niedawno przez agencję Fitch Ratings raport sugeruje, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na poprawę sytuacji. - Warunki, które normalnie byłyby pozytywne dla branży, takie jak spadające ceny paliw i dodatkowe bodźce rządowe, tracą na znaczeniu z powodu wzrostu bezrobocia oraz trwających negatywnych trendów na rynku nieruchomości i giełdowym - czytamy w raporcie. Poza tym Fitch oczekuje w 2009 r. spadku ruchu w całej branży restauracyjnej.

Niedawno amerykańska sieć restauracji Denny's ogłosiła bonusy dla klientów, którzy przyprowadzili 8 kwietnia znajomego: znajomy dostawał darmową grand slamwich, nową kanapkę śniadaniową z jajecznicą, kiełbaską, bekonem, szynką i serem na chlebie ziemniaczanym. Nowa promocja następuje tuż po poprzedniej ofercie - reklamowanej podczas rozgrywek Super Bowl - darmowego śniadania grand slam dla każdego, kto 3 lutego odwiedził restaurację Denny's.

W dniu promocji od godz. 6 do 14 restauracje Denny's odwiedziły 2 miliony osób, dla porównania w zwykły dzień w tych samych godzinach jest to nieco ponad 200 tys. klientów. Firma otrzymała dziesiątki tysięcy e-maili i telefonów od wdzięcznych klientów. Marchioli nie chciał ujawnić jednak, jak bardzo wzrosła sprzedaż w tygodniach po dniu promocji.

Denny's to niejedyna sieć restauracji, która oferuje darmowe prezenty, by przyciągnąć zaciskających pasa klientów. Sieć Wendy's należąca do grupy Wendy's/Arby's prowadzi od 3 kwietnia tak zwane odwrócone aukcje, podczas których klienci mogą wygrać płaski telewizor lub konsolę Xbox i gry na nią za 99 centów.

Domino's Pizza emituje reklamy z dyrektorem Davidem Brandonem, który przechadza się przed Białym Domem i opowiada o "wykupie pakietów wielki smak", w ramach których za 5 USD można zamówić każde trzy średnie pizze, jedną gigantyczną lub jakiekolwiek trzy zapiekane kanapki. Starbucks oferuje zestawy śniadaniowe do wyboru z owsianką i kawą latte lub kanapką i zwykłą kawą za 3,95 USD.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH