Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

W W.Brytanii pierwszy od 24 lat spadek wartości sprzedaży detalicznej

Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii w 2019 r. była mniejsza o 0,1 proc. w porównaniu z 2018 r. To pierwszy przypadek od 1995 r., by całoroczna wartość sprzedaży spadła - podała w czwartek skupiająca handlowców organizacja British Retail Consortium (BRC).

W W.Brytanii pierwszy od 24 lat spadek wartości sprzedaży detalicznej
fot. pixabay.com

Dla porównania - w 2018 r. sprzedaż detaliczna wzrosła o 1,2 proc. w stosunku do 2017 r.

Szczególnie słabo w ubiegłym roku wyglądała sprzedaż w listopadzie i grudniu, które ze względu na tzw. Black Friday oraz święta Bożego Narodzenia są kluczowym okresem dla handlu detalicznego. Sprzedaż w ciągu tych dwóch miesięcy była niższa o 0,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2018 r.

"Wielka Brytania dwukrotnie stanęła w obliczu brexitu bez porozumienia, a także wobec niestabilności politycznej, która zakończyła się grudniowymi wyborami parlamentarnymi, co jeszcze bardziej osłabiło popyt w okresie świątecznym. Sprzedawcy detaliczni również stanęli w obliczu wyzwań, ponieważ konsumenci dokonując zakupów w okresie świątecznym, stali się zarówno bardziej ostrożni, jak i bardziej sumienni" - skomentowała te dane szefowa BRC Helen Dickinson.

Dane BRC nie uwzględniają części zakupów w internecie, np. w firmach, które jak Amazon prowadzą sprzedaż tylko w ten sposób, co jednak - jak podkreśla Dickinson - nie powinno zmieniać ogólnego wydźwięku przedstawionych wyników.

Potwierdzeniem, że 2019 rok był słaby dla tradycyjnego handlu detalicznego, jest także fakt, że w ostatnich miesiącach kilka znanych sieci sklepów, m.in. Mothercare, Bonmarche czy Links of London przeszło pod zarząd sądowy, co w praktyce oznacza bankructwo, a inne, jak HMV czy Debenhams, ogłaszały zwolnienia czy likwidację niektórych sklepów.

Niepewność polityczna, która przełożyła się na spadek sprzedaży, jest tylko częścią problemu brytyjskich handlowców. Inne to rosnące koszty związane ze wzrostem płac czy kosztów wynajmu, a także zmieniające się zwyczaje konsumenckie. Jak się szacuje, pod względem wartości zakupy w internecie stanowią jedną piątą wszystkich zakupów dokonywanych przez Brytyjczyków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT    /    Wielka Brytania opuszcza UE RSS ALERT    /    Brexit RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksporterzy RSS ALERT    /    eksport do Wielkiej Brytanii RSS ALERT    /    sprzedaż detaliczna RSS ALERT    /    British Retail Consortium RSS ALERT    /    BRC RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.