Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Walentynki: na święto zakochanych Polacy są skłonni wydać średnio około 200 zł

Jak wynika z badań „Walentynki 2019 według Polaków” przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, blisko 60 proc. Polaków deklaruje, że będzie je obchodzić w tym roku. Według badań najchętniej kupujemy na Walentynki czekoladki (47%), kwiaty (33%) i planujemy wspólną kolację przy świecach, np. w domu lub w restauracji. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w rankingach najbardziej pożądanych prezentów.

Walentynki: na święto zakochanych Polacy są skłonni wydać średnio około 200 zł
fot. shutterstock

- W 2018 r. kobiety oczekiwały przede wszystkim kwiatów (39%) i biżuterii (37%), a romantyczna kolacja była marzeniem 34% badanych. Co ciekawe, aż 33% mężczyzn nie oczekiwało żadnych prezentów, a co trzeci chętnie spędziłby ten wieczór na cudownej kolacji, jak wynika z raportu Picodi.com. Czy jednak kupowane przez nas upominki faktycznie są niepowtarzalne?

- Sztuczna inteligencja pozwala przecież przygotować precyzyjne rekomendacje w oparciu o algorytmy, które identyfikują setki tysięcy dokonanych w tym okresie zakupów. W oparciu o nie i nasze wcześniejsze decyzje nabywcze, mechanizm rekomendacji  podpowiada nam, co będzie w naszym przypadku idealnym prezentem, zanim jeszcze sami sobie to uświadomimy. Spersonalizowane propozycje stają się zatem urzeczywistnieniem naszych oczekiwań, wywołując pozytywne emocje i wspomnienia. I chociaż tzw. bańka filtrująca, podpowiada nam rozwiązania bazujące na podobieństwie do wcześniejszych naszych zachowań, nie pozwalając wyjść poza to, co dotychczas aprobowane, wywołuje w nas poczucie satysfakcji z wybranych prezentów walentynkowych - mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Wydziału Zarządzania UŁ.

Według badań portal prezentmarzen.com, na święto zakochanych Polacy są skłonni wydać średnio około 200 zł (ok. 47 euro), przy czym na ogół więcej decydują się wydać na ten cel mężczyźni. Taką tendencję obserwuje się również w innych krajach. Najwięcej tego dnia skłonni są przeznaczyć mieszkańcy Hong Kongu (średnio 152 euro), Chin (średnio 127 euro) i Stanów Zjednoczonych (średnio 121 euro).

- I chociaż Walentynki są bez wątpienia świętem komercyjnym, to cieszą się dużą popularnością. Potwierdza to systematycznie rosnąca liczba tych, którzy obchodzą święto zakochanych, zwłaszcza wśród osób poniżej 44 roku życia. Sceptycyzm wobec tego dnia wykazują w głównej mierze tylko ci, które nie są w żadnym związku, a wśród osób posiadających swoją „drugą połowę”, święto to ignoruje zaledwie 9% mężczyzn i 3% kobiet, według raportu Picodi.com - dodaje dr Dominika Kaczorowska-Spychalska.

Zdaniem ekspertki to doskonała informacja dla tych marek i sklepów, które oferują produkty i usługi znajdujące się na liście najbardziej pożądanych prezentów walentynkowych. Dla nich to bowiem bardzo pracowity okres.

więcej informacji:

Walentynki RSS ALERT    /    Dominika Kaczorowska-Spychalska RSS ALERT    /    prezenty na Walentynki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Malwinka 2019-02-11 15:39:05
    Ja lubię dawać prezenty i zawsze staram się, by były fajne a nie takie które się do niczego nie przydadzą. Wymyśliłam, że kupię chłopakowi wejściówkę do tunelu aerodynamicznego w wielkopolsce. On lubi przygody i adrenalinę na pewno bardziej niż jakiegoś pluszaka czy coś.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.145.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.