Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Warmińsko-mazurskie chce przyciągnąć turystów m.in. zdrową żywnością

  • Autor: PAP
  • Data: 16-09-2016, 15:13
Warmińsko-mazurskie chce przyciągnąć turystów m.in. zdrową żywnością
fot. shutterstock

Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego uznał, że region "to coś więcej niż jeziora i lasy" i w nowej strategii promocji zamierza mocniej niż dotąd zaakcentować małe miasteczka, w których żyje się spokojnie, zdrową żywność i wydarzenia kulturalne.

W piątek w Olsztynie zaprezentowano założenia nowej strategii turystyki dla Warmii i Mazur do 2025 roku. Marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin podczas konferencji prasowej poinformował, że zaktualizowano obecnie obowiązujący dokument, ponieważ "zmieniły się realia".

"W ostatnich 10 latach nastąpił ogromny rozwój turystyczny regionu, powstały hotele o różnych, w tym i najwyższych standardach, baza gastronomiczna, infrastruktura drogowa i lotnisko. To sprawiło, że warunki rozwoju turystycznego są inne od tych sprzed kilku lat" - przyznał Brzezin.

Turystyka, obok meblarstwa i produkcji zdrowej żywności oraz tzw. ekonomii wody, należy do najważniejszych gałęzi przemysłu w Warmińsko-Mazurskiem. Dotąd osiami turystycznymi były Kraina Wielkich Jezior Mazurskich oraz Kanał Elbląski.

"Teraz chcemy wyjść nieco dalej i szerzej" - powiedział Brzezin i poinformował, że samorząd regionu chce silniej niż dotąd promować miasteczka zrzeszone w sieci promującej naturalny, powolny i zdrowy styl życia - Cittaslow. W regionie do tej sieci należy 20 miasteczek, m.in. Lidzbark Warmiński, czy Dobre Miasto. Na rewitalizację tych miasteczek samorząd regionu zarezerwował 200 mln zł. Marszałek Brzezin przyznał, że to do lokalnych samorządów należy decyzja, czy sięgną po te środki, czy będą się zmieniały tak, by być bardziej atrakcyjne dla gości.

"Mamy taką nadzieję, bo już np. Lidzbark Warmiński przygotowuje się do modernizacji amfiteatru, czy prac wodnych na Łynie" - poinformował Brzezin.

W ocenie autorów nowej strategii turystycznej atrakcyjne dla turystów mają być imprezy i wydarzenia kulturalne, których już teraz w miasteczkach Cittaslow nie jest mało. Poza tym do przyjechania w te strony mają kusić lokalne bazary ze zdrową żywnością, czy przydomowe małe wytwórnie naturalnych, zdrowych produktów. Z badań przeprowadzonych na potrzeby aktualizacji strategii turystycznej woj. warmińsko-mazurskiego wynika, że turyści są bardzo zainteresowani regionalnymi kulinariami.

Z prezentacji nowej strategii wynikało, że wypromowanie małych miasteczek znacznie zwiększy ruch turystyczny w regionie, a mimo to nie będzie on uciążliwy, ponieważ liczba gości "rozłoży się" na kilkadziesiąt oddalonych od siebie o kilkanaście, czy kilkadziesiąt kilometrów miejsc.

Samorząd regionu zamierza także mocniej niż dotąd promować szlaki kulturowe, których w regionie jest sporo - najbardziej znanym jest szlak związany z Mikołajem Kopernikiem.

Tegoroczny sezon turystyczny na Warmii i Mazurach był wyjątkowo udany. W ocenie Brzezina miała na to wpływ sytuacja międzynarodowa. "I na tej niepewnej sytuacji my jako region możemy wygrać. Sądzę, że możemy przekonywać do przyjazdu do nas nie tylko turystę z Europy, ale i całego świata" - przyznał. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH