Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wartość polskiego eksportu przekroczyła w ub. r. 141,9 mld euro

  • Autor: PAP
  • Data: 27-03-2013, 21:44

Szacowana wartość polskiego eksportu w 2012 r. wyniosła 141,9 mld euro, podczas gdy w 2011 r. było to 136,6 mld euro - wynika z danych Ministerstwa Gospodarki. Naszym największym rynkiem są Niemcy, gdzie trafia ponad 25 proc. polskiego eksportu.

Jak wynika z danych MG zawartych w raporcie "Wspieramy polską gospodarkę na świecie", szacowana wartość eksportu do Niemiec to 35,6 mld euro. Drugim największym rynkiem eksportowym dla Polski jest Wielka Brytania, gdzie eksportujemy towary o wartości 9,5 mld euro, co przekłada się na 6,7 proc. udziału w eksporcie. Trzecie miejsce przypadło Czechom - do tego kraju trafiły polskie towary o wartości blisko 9 mld euro. Oznacza to, że do naszych południowych wysłaliśmy prawie 6,3 proc. naszego eksportu.

Resort gospodarki wskazał w raporcie, że 75 proc. polskiego eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej, więc istnieje potrzeba prowadzenia działalności promocyjnej na innych rynkach. Wytypował pięć z nich: Algierię, Brazylię, Kanadę, Kazachstan i Turcję. "Łączny udział tych rynków w polskim eksporcie wynosi niewiele ponad 2 proc., a kraje te mają (...) duży potencjał gospodarczy, stabilność makroekonomiczną oraz dużą chłonność rynku" - poinformował resort.

Wśród tych krajów, największa część polskiego eksportu trafia do Turcji - w 2012 r. były to towary o wartości 2,4 mld euro. Do Kanady wysłaliśmy towary o wartości 728,7 mln euro, do Kazachstanu o wartości 441,6 mln euro, do Brazylii - 371,9 mln euro, a do Algierii - o wartości 248,6 mln euro.

Jak poinformowało ministerstwo, polscy przedsiębiorcy mogą do 30 czerwca br. składać wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na tych pięciu rynkach. Resort przeznaczył na dofinansowanie promocji polskich firm na rynkach zagranicznych 160 mln zł. Na dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na pięciu perspektywicznych rynkach zagranicznych ma być przekazane blisko 15 mln zł, a pozostałe 145 mln zł przeznaczono na realizację branżowych programów promocji.

Polscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność eksportową mogą wziąć udział w programach promocji ogólnej, takich jak targi, konferencje, czy misje gospodarcze, a także ubiegać się o zwrot 75 proc. kosztów udziału w imprezie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH