Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wcześniejszy wymagania sieci stały się standardem

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-11-2017, 14:08
Wcześniejszy wymagania sieci stały się standardem
fot. ID Logistics Polska

Kilka lat temu głównymi wymogami sieci handlowych wobec operatorów logistycznych były: jakość obsługi (tj. możliwość dostarczenia zamówionych towarów w odpowiedniej ilości i czasie, niezależnie od dużej sezonowości), cena (oczywiście jak najniższa) oraz możliwości informatyczne (czyli zdolność do zarządzania wyspecjalizowanymi systemami WMS oraz zapewnianie różnych korzyści, dzięki dodatkowym narzędziom) – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics.

- Te wymogi zmieniły się tylko w tym sensie, że przestały być przedmiotem negocjacji między siecią handlową i operatorem 3PL, a stały się oczywistym warunkiem współpracy. Nie są więc już tym czymś więcej, co stanowi różnicę między operatorami. Nastąpiła specjalizacja operatorów 3PL i obecnie tylko niewielu z nich jest uważanych za wystarczająco doświadczonych i niezawodnych, aby współpracować z sieciami detalicznymi – mówi Yann Belgy.

"Nowe” dodatkowe wymogi są mniej wymierne, ale nie mniej ważne i konkretne. Tym, co naprawdę stanowi różnicę między dwoma doświadczonymi firmami 3PL jest orientacja na klienta, innowacyjność i elastyczność, tak aby móc szybko i skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia. - Innym "nowym" wymogiem stała się też zdolność do przeprowadzania rekrutacji oraz utrzymywania i zarządzania dużymi zespołami pracowników, co jest prawdziwym wyzwaniem i wartością dodaną na obecnym trudnym rynku pracy – mówi dyrektor ID Logistics.

Zapytany jakie są największe korzyści i wady obsługi sieci handlowych, powiedział, że dla operatora 3PL, największą korzyścią jest oczywiście rozmiar operacji sieci handlowych, które zazwyczaj wymagają dedykowanych i dużych magazynów.

- Drugą korzyścią, w przeciwieństwie do tego o czym się mówiło kilka lat temu, jest "lojalność" sieci handlowych w relacjach z operatorem 3PL. Nawet jeśli dyskusje są zdecydowane i wymagające, to rzeczywiście można zbudować długoterminowe partnerstwo, oparte na zaufaniu i przejrzystości. Dzięki obsłudze sieci handlowej operator może też się wiele nauczyć, gdyż wymaga ona zrozumienia potrzeb nie tylko sieci, ale również jej dostawców, tj. producentów FMCG. Ta współpraca pozwala więc firmom 3PL na zdobycie bardzo cennego doświadczenia. Główną niekorzyść dla firm 3PL przy współpracy z siecią handlową stanowi naturalnie poziom marży, który może być oczekiwany od operacji, niski, choć w jakiś sposób kompensowany wysokim wolumenem – mówi Yann Belgy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH