Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wcześniejszy wymagania sieci stały się standardem

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-11-2017, 14:08
Wcześniejszy wymagania sieci stały się standardem
fot. ID Logistics Polska

Kilka lat temu głównymi wymogami sieci handlowych wobec operatorów logistycznych były: jakość obsługi (tj. możliwość dostarczenia zamówionych towarów w odpowiedniej ilości i czasie, niezależnie od dużej sezonowości), cena (oczywiście jak najniższa) oraz możliwości informatyczne (czyli zdolność do zarządzania wyspecjalizowanymi systemami WMS oraz zapewnianie różnych korzyści, dzięki dodatkowym narzędziom) – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics.

- Te wymogi zmieniły się tylko w tym sensie, że przestały być przedmiotem negocjacji między siecią handlową i operatorem 3PL, a stały się oczywistym warunkiem współpracy. Nie są więc już tym czymś więcej, co stanowi różnicę między operatorami. Nastąpiła specjalizacja operatorów 3PL i obecnie tylko niewielu z nich jest uważanych za wystarczająco doświadczonych i niezawodnych, aby współpracować z sieciami detalicznymi – mówi Yann Belgy.

"Nowe” dodatkowe wymogi są mniej wymierne, ale nie mniej ważne i konkretne. Tym, co naprawdę stanowi różnicę między dwoma doświadczonymi firmami 3PL jest orientacja na klienta, innowacyjność i elastyczność, tak aby móc szybko i skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia. - Innym "nowym" wymogiem stała się też zdolność do przeprowadzania rekrutacji oraz utrzymywania i zarządzania dużymi zespołami pracowników, co jest prawdziwym wyzwaniem i wartością dodaną na obecnym trudnym rynku pracy – mówi dyrektor ID Logistics.

Zapytany jakie są największe korzyści i wady obsługi sieci handlowych, powiedział, że dla operatora 3PL, największą korzyścią jest oczywiście rozmiar operacji sieci handlowych, które zazwyczaj wymagają dedykowanych i dużych magazynów.

- Drugą korzyścią, w przeciwieństwie do tego o czym się mówiło kilka lat temu, jest "lojalność" sieci handlowych w relacjach z operatorem 3PL. Nawet jeśli dyskusje są zdecydowane i wymagające, to rzeczywiście można zbudować długoterminowe partnerstwo, oparte na zaufaniu i przejrzystości. Dzięki obsłudze sieci handlowej operator może też się wiele nauczyć, gdyż wymaga ona zrozumienia potrzeb nie tylko sieci, ale również jej dostawców, tj. producentów FMCG. Ta współpraca pozwala więc firmom 3PL na zdobycie bardzo cennego doświadczenia. Główną niekorzyść dla firm 3PL przy współpracy z siecią handlową stanowi naturalnie poziom marży, który może być oczekiwany od operacji, niski, choć w jakiś sposób kompensowany wysokim wolumenem – mówi Yann Belgy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.