Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Węgry - mimo sprzeciwu KE - chcą utrzymać przepisy dot. podatku od reklam

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2016, 10:22

Węgierski rząd chce utrzymania przepisów dotyczących specjalnego podatku od reklam mimo opinii Komisji Europejskiej, że regulacje te stoją w sprzeczności z prawem unijnym. Poinformowało o tym w piątek Ministerstwo Gospodarki Narodowej Węgier.

Węgierskie ministerstwo poinformowało, że rząd jest zdecydowany utrzymać przepisy wprowadzone w 2014 r. i uczyni wszystko, by uratować "tę innowacyjną węgierską inicjatywę", dzięki której można ściągać do budżetu państwowego także daninę od światowych firm prowadzących działalność reklamową.

Podatek od reklam wprowadzono na Węgrzech w 2014 r. Odnosi się on do reklam publikowanych w mediach i ma zastosowanie do wszystkich spółek medialnych działających na terytorium państwa. Naliczanie daniny oparto na obrocie wynikającym z działalności reklamowej; podatek nie odnosi się zatem do zysku.

Firmy z małym czy średnim obrotem są zwolnione z podatku lub objęte stawką na poziomie 1 proc. W przypadku przedsiębiorstw z dużym obrotem stawka wynosi od 10 do 50 proc.

Zdaniem Komisji Europejskiej regulacje te traktują podmioty gospodarcze w sposób nierównoprawny, dając niektórym z nich przewagą konkurencyjną.

Ministerstwo Gospodarki Narodowej oceniło, że opinia Komisji Europejskiej sama w sobie jest sprzeczna z prawem unijnym, gdyż, jak podkreśla, progresywny podatek od przychodów reklamowych nie narusza przepisów dotyczących pomocy państwowej, jako że firmy będące w takiej samej sytuacji, czyli mające takie same przychody z reklam, muszą płacić podatek takiej samej wysokości.

Resort zaznaczył, że bez względu na opinię Brukseli nie będzie domagać się wstecznie żadnych opłat od małych firm, które skorzystały z ulgi podatkowej.

Skargę na rozwiązanie wprowadzone przez rząd Viktora Orbana w 2014 r. wniosła do Brukseli grupa RTL niemieckiego giganta medialnego Bertelsmann. RTL wskazywała, że podatek jest dyskryminujący i zagraża "medialnemu pluralizmowi" na Węgrzech. Podatek osłabiałby cieszącą się największą oglądalnością komercyjną stację telewizyjną na Węgrzech RTL Klub, na którą przypada 13,5 proc. rynku reklamowego.

W marcu ubiegłego roku Bruksela wszczęła procedurę wyjaśniającą w sprawie daniny i zakazała jej ściągania do zakończenia postępowania. Dochodzenie Komisji wykazało, że progresywny charakter daniny, zwiększający się od 0 do 50 proc. (w zależności od przychodu z reklam) faworyzuje niektóre przedsiębiorstwa, dając im tym samym niesprawiedliwą przewagę konkurencyjną. A to jest sprzeczne z prawem UE.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 493) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH