REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Węgry - mimo sprzeciwu KE - chcą utrzymać przepisy dot. podatku od reklam

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2016, 10:22

Węgierski rząd chce utrzymania przepisów dotyczących specjalnego podatku od reklam mimo opinii Komisji Europejskiej, że regulacje te stoją w sprzeczności z prawem unijnym. Poinformowało o tym w piątek Ministerstwo Gospodarki Narodowej Węgier.

REKLAMA

Węgierskie ministerstwo poinformowało, że rząd jest zdecydowany utrzymać przepisy wprowadzone w 2014 r. i uczyni wszystko, by uratować "tę innowacyjną węgierską inicjatywę", dzięki której można ściągać do budżetu państwowego także daninę od światowych firm prowadzących działalność reklamową.

Podatek od reklam wprowadzono na Węgrzech w 2014 r. Odnosi się on do reklam publikowanych w mediach i ma zastosowanie do wszystkich spółek medialnych działających na terytorium państwa. Naliczanie daniny oparto na obrocie wynikającym z działalności reklamowej; podatek nie odnosi się zatem do zysku.

Firmy z małym czy średnim obrotem są zwolnione z podatku lub objęte stawką na poziomie 1 proc. W przypadku przedsiębiorstw z dużym obrotem stawka wynosi od 10 do 50 proc.

Zdaniem Komisji Europejskiej regulacje te traktują podmioty gospodarcze w sposób nierównoprawny, dając niektórym z nich przewagą konkurencyjną.

Ministerstwo Gospodarki Narodowej oceniło, że opinia Komisji Europejskiej sama w sobie jest sprzeczna z prawem unijnym, gdyż, jak podkreśla, progresywny podatek od przychodów reklamowych nie narusza przepisów dotyczących pomocy państwowej, jako że firmy będące w takiej samej sytuacji, czyli mające takie same przychody z reklam, muszą płacić podatek takiej samej wysokości.

Resort zaznaczył, że bez względu na opinię Brukseli nie będzie domagać się wstecznie żadnych opłat od małych firm, które skorzystały z ulgi podatkowej.

Skargę na rozwiązanie wprowadzone przez rząd Viktora Orbana w 2014 r. wniosła do Brukseli grupa RTL niemieckiego giganta medialnego Bertelsmann. RTL wskazywała, że podatek jest dyskryminujący i zagraża "medialnemu pluralizmowi" na Węgrzech. Podatek osłabiałby cieszącą się największą oglądalnością komercyjną stację telewizyjną na Węgrzech RTL Klub, na którą przypada 13,5 proc. rynku reklamowego.

W marcu ubiegłego roku Bruksela wszczęła procedurę wyjaśniającą w sprawie daniny i zakazała jej ściągania do zakończenia postępowania. Dochodzenie Komisji wykazało, że progresywny charakter daniny, zwiększający się od 0 do 50 proc. (w zależności od przychodu z reklam) faworyzuje niektóre przedsiębiorstwa, dając im tym samym niesprawiedliwą przewagę konkurencyjną. A to jest sprzeczne z prawem UE.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 845) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH