REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wicepremier: E-zakupy warte już 15 mld zł

  • Autor: PAP
  • Data: 18-11-2010, 13:10
Wicepremier: E-zakupy warte już 15 mld zł

Polski rynek zakupów w sieci wart jest już 15 mld zł - powiedział w środę wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Dodał, że wartość rynku informatycznego osiągnęła ok. 20 mld zł.

REKLAMA

Według wicepremiera obecność i aktywność w internecie pozwala na poszerzenie oferty, znalezienie nowych klientów i rozszerzenie działalności. Resort gospodarki jest patronem akcji "Rewolucja Internetowa", pozwalającej firmom m.in. na bezpłatne stworzenie ich strony internetowej.

Z trwającej od roku akcji skierowanej do małych i średnich firm, przygotowanej wspólnie przez Google Polska, PKPP Lewiatan i dostawcę usług internetowych home.pl skorzystało już 30 tys. firm - poinformował Pawlak na konferencji prasowej w Warszawie. Co 20 minut do programu przystępuje nowa firma - podał.

Oprócz rejestracji domeny, stworzenia pierwszej strony internetowej i umieszczenia wizytówki na mapach prezentowanych w internecie przedsiębiorcy mogą wypróbować kampanię reklamową w sieci. Prowadzone są też bezpłatne szkolenia, jak wykorzystać internet w działalności firm.

Pawlak podał, że wartość rynku informatycznego osiągnęła ok. 20 mld zł, a 15 mld zł wart jest polski rynek zakupów w sieci. "Obroty sklepów internetowych wzrosły o 18 proc., co pokazuje, że to najbardziej dynamiczny segment naszej gospodarki" - mówił wicepremier. "Z badań wynika, że najbardziej +internetowe+ są duże firmy. Im mniejsza firma, tym mniejsza aktywność w internecie, stąd pomysł, by wspierać je w korzystaniu z sieci" - dodał.

Dyrektor Google Polska Artur Waliszewski przebywający w środę we Wrocławiu uczestniczył w konferencji poprzez przekaz wideofoniczny. Podkreślał, że intencją inicjatorów akcji jest to, by każda polska firma nie tylko miała swoją wizytówkę w internecie, ale też umiała korzystać z możliwości, które daje sieć.

"Chcemy przekonać przedsiębiorcę, że to działa, że to ma dla niego sens. Żeby sprawdził jak to działa, co nie działa i wtedy mógł zdecydować, czy inwestuje w ten rodzaj działalności" - podkreślił Waliszewski.

Pytany o koszty korzystania z proponowanych w programie rozwiązań po pierwszym bezpłatnym okresie powiedział, że będą one zależały od samych firm. "Umieszczenie wizytówki firmy na mapach nie wymaga żadnych kosztów - wymaga tylko 10 minut przy komputerze. Natomiast wyobraźmy sobie turystów przyjeżdżających na EURO 2012. Każdy z nich przed przyjazdem zajrzy do internetu, obejrzy mapy, będzie chciał zobaczyć gdzie jedzie, wiedzieć gdzie zamieszka, czy wokół są jakieś fajne restauracje, czy sklepy" - przekonywał.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH