Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wicepremier Piechociński: Wzrost eksportu o ponad 5,2 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2015, 10:58
Wicepremier Piechociński: Wzrost eksportu o ponad 5,2 proc.

Wedle wstępnych danych GUS-u, czy NBP kończymy rozliczenia zeszłoroczne ze świetnym wynikiem w eksporcie - ocenił wicepremier Janusz Piechociński na spotkaniu z przedsiębiorcami z Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej. Zdaniem wicepremiera wzrost eksportu w roku 2014 wyniesie ostatecznie ponad 5,2 proc.

Relacja eksportu do PKB wzrosła do 40 proc. Celem ministerstwa gospodarki jest pułap 60 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Od kilku lat ministerstwo konsekwentnie pracuje nad poprawą wizerunku Polski i polskich produktów na świecie. Jednym z przykładów konkretnych działań jest projekt „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" obecnie realizowany poprzez 15 branżowych programów promocji w 33 krajach. Ideą projektu jest stworzenie "flagowych" marek, które będą pozytywnie kojarzone z Polską.

- Określiliśmy 15 branż, które mają szczególny potencjał by konkurować: spożywcza, kosmetyczna, ale też lotnicza - wzrastająca branża, w której polskie firmy, odgrywają wielką rolę - zachwala eksporterów wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik i dodaje: - W branży urządzeń mechanicznych przodują producenci maszyn górniczych. W branży chemicznej wytwórcy tworzyw i materiałów zaawansowanych. Branża motoryzacyjna - w Polsce działa ponad 900 producentów części samochodowych, roczna wartość ich produkcji to blisko 60 miliardów złotych, a wartość eksportu 30 mld zł (czyli 3 razy więcej niż wartość eksportu węgla, koksu i brykietów!). Osobiście jestem też pod wrażeniem branży meblarskiej, która jak się okazuje wiedzie prym w innowacjach designerskich w świecie.

Promocja polskich firm i produktów odbywa się m. innymi poprzez organizację misji przyjazdowych do Polski dla potencjalnych kontrahentów oraz dziennikarzy, organizację konferencji promujących wiodące branże połączone z pokazem lub degustacją polskich specjalności eksportowych, stoiska informacyjne na międzynarodowych targach, misje gospodarcze, seminaria, spotkania B2B, kampanie reklamowe Made in Poland i Marka Polskiej Gospodarki.

W latach 2013-2014 odbyło się także blisko 250 dwustronnych spotkań gospodarczych na szczeblu kierownictwa ministerstwa gospodarki z partnerami z prawie 80 krajów. Trudno przecenić znaczenie codziennej pomocy udzielanej polskim przedsiębiorcom przez Centra Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE), działające we wszystkich regionach kraju.

Ubiegłoroczny wynik eksportu cieszy tym bardziej, że rok 2014, ze względu na kryzys ukraiński i rosyjskie embargo na polskie produkty był szczególnie trudny. Z myślą o tych, którzy na rosyjskich sankcjach stracili ministerstwo przygotowało pakiet rozwiązań, które mają poprawić sytuację między innymi eksporterów żywności. W latach 2015-16 na wsparcie dla przedsiębiorców zostanie przeznaczone 500 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH