Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wicepremier: Wszyscy w łańcuchu dostaw muszą być odpowiedzialni za jakość żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 26-09-2013, 11:06
Wicepremier: Wszyscy w łańcuchu dostaw muszą być odpowiedzialni za jakość żywności
Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki. Fot. PTWP

Patriotyzm gospodarczy nie jest już tylko kupowaniem polskich produktów w polskich sklepach. To odpowiedzialność, na przykład wszystkich podmiotów występujących w łańcuchu dostaw - producentów, transportowców, handlowców - za jakość naszej żywności. Jest to wyzwanie, które powinniśmy podjąć jako odpowiedź na czasy globalizacji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki.

Jak mówi Janusz Piechciński, patriotyzm gospodarczy to przede wszystkim postawa - wobec własnego państwa i własnej gospodarki. Postawa służebności wobec branży, firmy, w której się pracuje lub którą się kieruje.

- Dzisiaj polska gospodarka bardzo radykalnie się umiędzynarodawia, a jednocześnie rosną i szanse i zagrożenia, na przykład dominuje niepewność. W takim czasie trzeba stawiać na to, co jest sprawdzone i kształtować w sobie postawy patriotyzmu dnia codziennego: dobrej pracy, szacunku dla ludzi, dbania o rynek, dbania o dobre imię państwa, regionu, miejscowości, w której się mieszka, ale także zakładu, produktu i usługi, którą się wytwarza - tłumaczy wicepremier.

Z tego wynika, że patriotyzm gospodarczy to coś więcej niż kupowanie w polskich sklepach, polskich produktów. - To nie jest takie proste jak kilkanaście lat temu - wtedy patriotyzm gospodarczy był właśnie kupowaniem w sklepie polskich produktów. Dziś coraz trudniej jest zdefiniować, co jest rzeczywiście polskim produktem. Często to, co kupujemy zawiera części produkowane w różnych stronach światach, z kolei zakłady działające na terenie Polski mają różną strukturę kapitałową i właścicielską. Byłoby to więc irracjonalne, gdyby iść tą drogą - mówi minister gospodarki.

Choć, jak dodaje, przedstawicieli innych narodów nie trzeba zachęcać do kupowania rodzimych produktów, jest do naturalne np. dla Japończyków, czy Niemców.

Jego zdaniem, taka postawa: „Kupujmy to co polskie", nie kłóci się z ideą wolnego rynku we Wspólnocie. - Jako Polacy chcemy przecież, aby konsumenci z innych krajów kupowali nasze produkty. Przecież nie zmuszamy się nawzajem do kupowania. Dlatego to nie jest sprzeczne, to jest obok i w ramach jednolitego rynku i postaw rynkowych. Wiadomo, co decyduje o wymianie handlowej - tylko wtedy dochodzi do transakcji, kiedy zarówno sprzedający jak i kupujący uznają, że jest to dla nich korzystne - mówi Janusz Piechociński.

Jak podkreśla, postawa patriotyzmu gospodarczego jako postawa odpowiedzialności jest wyzwaniem. - Musi to być nasza wspólna, solidarna odpowiedź na czasy globalizacji, w których jednym z elementów jest rywalizacja poprzez eksport, promocję, dobre reklamowanie swojego. Ale jest to także zobowiązanie. Polska żywność ostatnio bije rekordy zainteresowania w wielu krajach. To też wywołuje określoną reakcję ze strony rolnictwa, czy rynków tych krajów, które czują się zagrożone jakością naszej żywności. Ale powiedzmy sobie wprost - za jakość, za dobrą opinię, nie tylko polskiej żywności, mniej czy bardziej przetworzonej, nie jest tylko odpowiedzialny wytwórca, rolnik, czy przetwórca. Jest także odpowiedzialny transportowiec, handlowiec, po prostu każdy - mówi.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.