REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Polwax: Chcemy rozwijać produkcję parafin i rozbudowywać rynek

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2012, 08:32

Co roku polskie zakłady chemiczne zużywają do wyprodukowania około 5 mln ton nawozów sztucznych 6 tysięcy ton antyzbrylacza. To środek zabezpieczający granulat nawozów przed zbryleniem oraz przeciwdziałający pyleniu nawozów mineralnych w trakcie procesów technologicznych, transportu i podczas aplikacji.

REKLAMA

Receptury antyzbrylaczy Salwax i Agrowax produkowane przez spółkę parafinową powstały w oparciu o surowce ropopochodne, aminy tłuszczowe oraz różnego rodzaju dodatki. Produkowane przez spółkę środki znajdują zastosowanie, jako kondycjoner zarówno dla saletry amonowej i nawozów otrzymywanych na jej bazie, jak i nawozów fosforowych. - To grupa produktów z olbrzymim potencjałem wzrostu. Ale jednocześnie trudny i wymagający rynek, na którym od 2010 roku stopniowo budujemy własną pozycję - wyjaśnia Jacek Stelmach, wiceprezes zarządu spółki Polwax (dawniej LOTOS Parafiny).

W 2010 r., ankieterzy GUS po raz pierwszy w powszechnym spisie rolnym pytali respondentów o ilości zastosowanych w roku gospodarczym 2009/10 nawozów mineralnych. Zgodnie z informacjami z ostatniego spisu rolnego z 2010 roku, 1377,7 tys. gospodarstw rolnych (72,9 proc. gospodarstw prowadzących działalność rolniczą) stosowało nawozy mineralne, wapniowe i organiczne.

Spośród nawozów mineralnych najbardziej popularne było nawożenie azotowe i wieloskładnikowe. Stosowało je odpowiednio 83,0 proc. i 53,0 proc. gospodarstw stosujących nawozy. Udział gospodarstw stosujących nawozy fosforowe, potasowe i wapniowe w ogólnej liczbie jednostek stosujących nawożenie był znacznie mniejszy i zawierał się w granicach 12-13 proc.

Polwax dawniej LOTOS Parafiny to największy polski i jeden z wiodących w Europie producentów i dystrybutorów parafin rafinowanych i odwanianych. Spółka posiada dwie fabryki zlokalizowane w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. - Prywatyzacja to kolejny etap rozwoju. Chcemy rozwijać produkcję i rozbudowywać rynek. Umacniać się tam, gdzie już jesteśmy znani, ale i poszukiwać nowych zastosowań dla oferowanych produktów - zapewnia wiceprezes Jacek Stelmach. - Najszybciej i najwszechstronniej rozwijaną przez nas grupą asortymentową są i będą produkty przeznaczone do zastosowań przemysłowych - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH