Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Wyborowej: Promocja polskiego biznesu za granicą zmierza we właściwym kierunku

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2013, 13:38
Wiceprezes Wyborowej: Promocja polskiego biznesu za granicą zmierza we właściwym kierunku
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, wiceprezes Wyborowa S.A.

Działania promocyjne podejmowane w ostatnim czasie przez administrację rządową i jej agendy należy ocenić jako krok we właściwym kierunku. Na szczególną uwagę zasługuje program dyplomacji ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych, m.in. misje gospodarcze towarzyszące wizytom Ministra i członków kierownictwa resortu czy też spotkania przedstawicieli biznesu z nowo mianowanymi polskimi ambasadorami - ocenia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, wiceprezes Wyborowa S.A.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wdraża programy promujące polską żywność poza Unią Europejską. - Ściśle współpracuje w tym obszarze z producentami i eksporterami. Podejmowane są także inicjatywy legislacyjne, służące celom promocyjnym. Wymienić tu należy przede wszystkim ustawę o definicji polskiej wódki, wprowadzającą oznaczenie geograficzne dla tego produktu. Stwarza to platformę do budowania przewag konkurencyjnych dla naszego narodowego trunku na trudnym światowym rynku. Ustawa ta daje również szanse rozwoju produkcji tradycyjnie polskich surowców (zbóż, ziemniaków) wytwarzanych przez polskich rolników. Uchroni również przed zapaścią rodzime gorzelnie, a producentom i eksporterom wódki zapewni ekspansję i zyski - mówi Szumowski.

- Ważną rolę w procesie promocji gospodarczej za granicą odgrywają także agendy rządowe, odpowiadające za wspieranie przedsiębiorczości, eksportu, promocji i budowanie wizerunku na świecie. Na uznanie zasługuje tu działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Instytutu Adama Mickiewicza, Polskiej Organizacji Turystycznej, Agencji Rynku Rolnego czy Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych - dodaje.

Biznes coraz częściej angażuje się w mecenat promocji polskiej kultury i sztuki na świecie, budując tym samym swój wizerunek i prestiż. - Mankamentem działań administracji rządowej jest ciągle utrzymujące się zjawisko „Polski resortowej". Wystarczy tu wymienić brak koordynacji działań promocyjnych i proeksportowych pomiędzy ministerstwami a agendami rządowymi czy też dublowanie programów promocyjnych misji gospodarczych. W efekcie prowadzi to do rozproszenia środków budżetowych przeznaczonych na promocję gospodarczą, a w wielu wypadkach ich marnotrawstwo. Brakuje systemu kompleksowej promocji Polski: gospodarki, kultury i nauki. Każda ambasada RP powinna aktywnie włączać się w promocję gospodarczą - akcentuje Andrzej Szumowski. - Niezbędna jest w tym zakresie odpowiednia wiedza, zaangażowanie i rozumienie potrzeb polskich eksporterów ze strony naszych dyplomatów. Odrębną kwestią jest niedostateczna liczba merytorycznych pracowników naszych ambasad. Wskazać również należy na brak wystarczającej współpracy pomiędzy organizacjami pozarządowymi a administracją, dyplomacją, agendami rządowymi - zaznacza.

- Pilną potrzebą wydaje się stworzenie banku informacji promocyjnej - wydarzeń aranżowanych za granicą o charakterze politycznym, gospodarczym, kulturalnym czy naukowym. Środowiska gospodarcze oczekują też znajomości kalendarza ważnych wizyt, który to pozwoliłby właściwie się do nich przygotować - podkreśla prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.