Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wideo z rekruterem - sposób na braki kadrowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2017, 10:43
Wideo z rekruterem - sposób na braki kadrowe
Fot. shutterstock

Nowoczesne organizacje odkryły, że nośne wideo z hasłem „dołącz do nas” są nie tylko ważnym elementem rekrutacyjnym, ale i wizerunkowym. Filmy z rekruterem zachęcające do aplikowania, które dziś są HR-ową nowością, za kilka lat będą najpewniej standardem. Działy rekrutacji zapraszają też do nagrań pracowników albo tworzą prezentacje wideo o firmie.

Obecnie istnieją trzy typy wideo, po które najczęściej sięgają działy HR, gdyż umacniają dobry wizerunek firmy i wspomagają tradycyjną rekrutację. Nowoczesne działy kadr zauważyły, że w Internecie zapanowała moda na wideo. Vlogerzy wypierają blogerów, a tekstowe treści wspomagane krótkim wideo budują doskonałe zasięgi i docierają do wielu kandydatów.

Jakie typy wideo tworzą kreatywne działy HR i jaką rolę mają krótkie materiały filmowe?

Wideo autopromocyjne, czyli z kamerą po firmie

– To jeden z pierwszych typów filmów, którymi zaczęły wspomagać się w rekrutacjach działy HR – mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. Z reguły trwają od jednej do kilku minut, pokazują wnętrze firmy, uśmiechniętych pracowników. W trakcie filmu pojawiają się hasła „dołącz do nas”, „zacznij z nami karierę”, „aplikuj na www”, „wyślij CV”. Czasem padają obietnice np. atrakcyjne wynagrodzenie, możliwość rozwoju – dodaje Żukowska.

Plusy wideo:

  • firma ma okazję pochwalić się wnętrzem biurowca;
  • zespół potwierdza swoją otwartość, przez co buduje wiarygodność;
  • wideo dociera nie tylko do kandydatów, ponieważ pozytywny przekaz pracuje również na wizerunek firmy na rynku;
  • takie wideo nie powstaje na potrzeby jednej rekrutacji, a działa pośrednio przez długi czas. 
  • spacer po siedzibie firmy E&Y wykorzystujący możliwość oglądania wideo w technologii 360 stopni.

Filmy z pracownikami w roli głównej

Wideo z pracownikami także wspomaga rekrutację. Czasem filmy pokazują obraz pracy w danym dziale, a czasem historię jednej osoby i np. jej ścieżkę kariery. Pracownicy pokazywani są nie tylko z perspektywy pracownika, ale i po godzinach.

Plusy wideo:

  • uśmiechnięty i autentyczny pracownik, związany kilka lat z firmą, jest doskonałym świadectwem tego, że w firmie dobrze się dzieje;
  • HR-owiec może posłużyć się wideo podczas rekrutacji, chcąc np. pochwalić się atmosferą panującą w firmie;
  • nagranie sprawia, że specjalista poszukujący pracodawcy na lata, może zainteresować się nagraniem;
    wideo ma rolę rekomendacji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH