Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wielkie marki korzystają na crowdsourcingu

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 05-08-2013, 10:12

Google, Coca Cola, Nokia, Samsung, IBM. McDonald's, Toyota - firmy te łączy nie tylko doskonała rozpoznawalność i wizerunek. Wszystkie one korzystały z crowdsourcingu jako narzędzia budowania marki i identyfikacji konsumentów.

Crowdosurcing, polegający na przekazaniu różnego rodzaju zadań i prac dużej grupie ludzi, nie związanych w sposób formalny z organizacją wykorzystywany jest zarówno przez gigantów rynku jak i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla tych ostatnich okazuje się bowiem doskonałym i efektywnym kosztowo sposobem na stworzenie kampanii marketingowej, promocję czy odświeżenie identyfikacji wizualnej.

Jak podaje raport Massolution, w 2011 r. obroty dostawców usług crowdsourcingowych wzrosły o 75 proc. Dane te świadczą o dynamicznym rozwoju tego modelu na świecie, przy czym największą popularność crowdsourcing cieszy się w Ameryce Północnej i Europie. Oba kontynenty skupiają łącznie 90 proc. klientów tego typu usług. Również w Polsce crowdsourcing ma się coraz lepiej, a rosnące zainteresowanie tym trendem w Polsce jest rezultatem między innymi dynamicznego rozwoju portali projektowania społecznościowego.

Chociaż według Massolution 80 proc. firm stosujących crowdsourcing to start-upy i małe przedsiębiorstwa, to tego typu rozwiązania stosują również najwięksi. Portal Crowdsourcing.org podaje, że 9 z 10 wiodących światowych marek w rankingu Interbrand korzysta z crowdsourcingu. Dlaczego? Może to być bowiem doskonałe narzędzie budowania identyfikacji konsumentów z marką, a także skorzystania z kreatywnego potencjału setek czy nawet tysięcy użytkowników. Doskonale wie o tym np. Nokia, która zaprosiła swoich klientów do przeprowadzania wstępnych testów aplikacji na swoje telefony. W ten sposób klienci mieli możliwość przekazania firmie opinii o jakości nowych usług oraz przedstawienia propozycji i pomysłów dotyczących rozwoju aplikacji. Z kolei Google współpracował ze swoimi klientami przy rozwoju aplikacji Google Maps. Wkład odbiorców usług Google polegał na przesyłaniu zdjęć otoczenia i poszczególnych punktów na mapie. Jednak lista wiodących marek, które wykorzystują crowdsourcing na tym się nie kończy. IBM organizuje tzw. "Innovation Jams", czyli burze mózgów angażujące tysiące pracowników i klientów, których celem jest wypracowanie innowacji produktowych. Z kolei w 2010 r. Toyota zapytała opinię publiczną o rekomendacje dotyczące wykorzystania swoich technologii dla pożytku społecznego.

Model crowdsourcingu doskonale sprawdza się również przy tworzeniu innowacyjnych kampanii reklamowych, czego przykładem mogą być działania takich firm, jak Coca-cola czy Oreo. Pierwsza z nich wykorzystała społeczny potencjał przy tworzeniu reklamy "Happiness is in the air". Z kolei Oreo powołało się na szerokie gusta przy wyborze wzoru ciastek wprowadzonych na rynek z okazji swoich setnych urodzin. W trakcie realizacji tej kampanii, Oreo odnotowało wzrost wizyt na swoim facebookowym profilu aż o ponad 4 000 proc. w porównaniu z innymi miesiącami.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Żywność będzie tańsza? POPRZEDNI ARTYKUŁ

Żywność będzie tańsza?

Pensje rosną tylko nielicznym NASTĘPNY ARTYKUŁ

Pensje rosną tylko nielicznym

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH