REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

"Wirtualny pawilon" przyspieszy tempo wzrostu eksportu żywności do Chin?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2015, 13:52

Eksport polskiej żywności do Chin od lat rośnie w szybkim tempie, a wkrótce ekspansja naszych krajowych firm na ten perspektywiczny, choć odległy rynek, może jeszcze bardziej przyspieszyć. Wszystko za sprawą projektu o nazwie Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF), nad którym trwają obecnie prace. Pomysł ten, gdy tylko zostanie zrealizowany, ma przyczynić się do promocji i sprzedaży polskiej żywności na platformach e-commerce w Chinach.

REKLAMA

Wirtualny Pawilon, który powstaje we współpracy z platformami JD.com oraz Taobao.com, będzie skierowany do konsumentów indywidualnych, z pominięciem pośredników i dystrybutorów. Projekt jest efektem współpracy firm Sonall Consulting z Warszawy oraz LongMarch Partners z Pekinu. Jak zapewniają twórcy, VPF ma odzwierciedlać nowoczesne trendy wprowadzania produktów na chiński rynek. Podobne, "narodowe" platformy z żywnością powstają obecnie we Francji, Australii oraz Nowej Zelandii. Kraje te należą do grona głównych eksporterów żywności do Chin.

Platforma VPF skupi polskich producentów żywności, którzy swoje produkty będą eksportować bezpośrednio do odbiorcy finalnego. Polscy eksporterzy, zaangażowani w projekt VPF, będą mogli skorzystać z pełnego serwisu marketingowego, który pozwoli na przygotowanie i zaadresowanie oferty do właściwej grupy odbiorców. Jak zapowiadają twórcy CPF, eksporterzy uzyskają także pomoc w zakresie spełnienia warunków formalno-prawnych wprowadzenia produktów na chiński rynek, w tym m.in. dotyczących wymaganych oznaczeń produktów czy uzyskania licencji i pozwoleń.

Wirtualny Pawilon w założeniu ma być platformą służącą zarówno do aktywnej sprzedaży, jak również promocji polskiej żywności i edukacji w zakresie żywienia. Oprócz narzędzi wspierających transakcje, w VPF pojawią się również informacje przeznaczone dla chińskich konsumentów na temat polskiej kuchni i produktów.

Pomysłodawcy platformy są pewni, że uruchomienie VPF przyczyni się do ożywienia polskiego eksportu żywności do Chin. Jak zauważają, rynek chiński e-commerce ma olbrzymi potencjał. Chińczycy w 2013 dokonali zakupów żywności przez internet o wartości ponad 20 mld zł, a handel przez sieć rośnie w azjatyckim kraju w tempie 50 proc. rocznie. Na atrakcyjność chińskiego rynku dla eksporterów żywności wpływają m.in. dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, wysoki współczynnik urbanizacji czy niemożność zaspokojenia rodzimego popytu w związku z wysoko posuniętą degradacją środowiska naturalnego.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MagRej 10-02-2015, 08:46:
Moim zdaniem bardzo dobry pomysl! Brawo dla Chinczykow, ze dali Polsce szanse! To niezla dla nas opcja, latwej sprzedazy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH