REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

WKG 2016: Bankowcom dobrze rozmawia się z firmami rodzinnymi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 16:52
WKG 2016: Bankowcom dobrze rozmawia się z firmami rodzinnymi
Zbigniew Bohdziewicz, dyrektor Północno-Wschodniego Makroregionu Korporacyjnego w Białymstoku w PKO Bank Polski, fot. PTWP

- Z punktu widzenia bankowego z firmami rodzinnymi rozmawia się dobrze. Tam jest twarz, jest nazwisko, jest postać i wiarygodność. To nie są ludzie, którzy pozwoliliby sobie na jakąś nieprawdziwość - mówił podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Zbigniew Bohdziewicz, dyrektor Północno-Wschodniego Makroregionu Korporacyjnego w Białymstoku w PKO Bank Polski.

REKLAMA

Jak przypomniał Bohdziewicz, firmy rodzinne na Zachodzie są w innym stadium rozwoju niż w Polsce.

- U nas mają ok. 25 lat, tam powstawały na początku XX wieku. Na Zachodzie pierwsza sukcesja jest skuteczna w 30 procentach, na trzecie pokolenie już w 12 proc., a na czwarte tylko w 3 proc. Jest to więc całkowicie inna definicja - dodał.

Przedstawiciel PKO BP przyznał, że firmy rodzinne na Podlasiu, z którymi współpracuje, mają się świetnie.

- Na Podlasiu urosły potężne koncerny, które mają już miliardowe obroty. Przez banki bardzo dobrze jest widziane to, że firmy, które nie rozpoczęły jeszcze sukcesji mają wizję jak chciałyby ją przeprowadzić. Gdy senior jest wiekowy i nie ma pomysłu na sukcesję to pojawia się problem z oceną wiarygodności firmy. Patrząc na pana Karola Zarajczyka (prezes zarządu Ursusa - przyp. red.) i jego studia w Japonii jestem pod wrażeniem jak można przygotować swoich sukcesorów wysyłając ich na dobre uczelnie i wprowadzając do firmy - dodał.

Jak przyznał Bohdziewicz im bardziej firma rośnie, tym mniej się kredytuje a korzysta z większej gamy produktów bankowych.

- Wyzwaniem dla nas, bankowców jest to, że gdy rozmawiamy z nestorem i sukcesorem to widać, że młodzi chcą rzeczywiście inaczej zarządzać. Pewne rzeczy muszą być zautomatyzowane, oni nie chcą mieć działów księgowych, korzystają z nowinek technologicznych. Musimy więc mocno pracować nad naszymi produktami, bo tego oni oczekują - dodaje.

Dyrektor Północno-Wschodniego Makroregionu Korporacyjnego PKO BP uważa, że najlepszą ofertą dla firmy rodzinnej jest bank zindywidualizowany czyli dedykowani doradcy, którzy dokładnie znają firmę, dopasowują produkty i szybko reagują na potrzeby.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH