Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2016: Ekspansja zagraniczna przestała być dostępna tylko dla dużych graczy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 18:54
WKG 2016: Ekspansja zagraniczna przestała być dostępna tylko dla dużych graczy
Piotr Soroczyński, główny ekonomista KUKE S.A., fot. PTWP.

- Do niedawna pokutowało myślenie, że ekspansja zagraniczna to rozwiązanie tylko dla bardzo dużych dostawców, bo zagranicę trzeba wysyłać tylko duże porcje towaru. Dzisiaj jest inaczej. Nie trzeba nawet jednorazowo wysyłać ogromnych porcji towaru, czasem wystarczy kontener czy paleta - mówił podczas debaty "Daleki Wschód zastąpi Rosję? Polscy eksporterzy żywności szykują się do skoku na rynku Chin, Indii, Wietnamu. A może Afryka?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Piotr Soroczyński, główny ekonomista KUKE S.A.

Piotr Soroczyński przekonywał, że planując ekspansję na rynku dalekowschodnie warto pamiętać o ogromnej niekiedy różnicy kulturowej w porównaniu z Europą, a co za tym idzie zupełnie innym upodobaniom konsumentów.

- Kuchnia dalekowschodnia serwowana w Europie jest dużo łagodniejsza niż ta, którą podaje się w Azji. Pamiętajmy więc, że coś co produkujemy dobrze na nasz rynek musimy przeobrazić pod smak i gust docelowych odbiorców w Azji. W krajach położonych w sąsiedztwie Polski łatwo nam się dogadać, ale myśląc o Azji, a zwłaszcza Chinach, kluczowe jest znalezienie dobrego partnera na miejscu, który posiada rozległe kontakty i doświadczenie - dodał.

Przedstawiciel KUKE zauważył, że polskie firmy mogą także skorzystać z faktu, że coraz więcej azjatyckich firm już operuje w Europie albo poszukuje tu partnerów.

- Obecnie Daleki Wschód pojawia się także u nas. Możemy skorzystać z tego, że są tutaj i łatwiej wysyłać towary do nich. Oni zarobią, a my zwiększymy dzięki temu obecność na Dalekim Wschodzie. Dużo mówi się o Nowym Jedwabnym Szlaku. Natomiast żeby był on opłacalny, pociągi muszą być wypełnione w obie strony. Dlatego Chińczycy, którzy chcą wysyłać towary do nas czy do Europy Zachodniej są zainteresowani naszymi towarami żeby wypełnić pociągi jadące w ich kierunku - dodał 

Soroczyński zauważył, że ekspansja zagraniczna nie jest już czymś, o czym mogą myśleć jedynie najwięksi gracze.

- Do niedawna pokutowało myślenie, że jest to rozwiązanie tylko dla bardzo dużych dostawców, bo zagranicę trzeba wysyłać tylko duże porcje towaru. Myślano, że istnieje jakaś magiczna wiedza o dalekich rynkach, do której dostęp mają nieliczni. Dzisiaj jest inaczej. Mamy szeroki dostęp do wielu informacji niemal na wyciągnięcie ręki. Nie trzeba jednorazowo wysyłać ogromnych porcji towaru, czasem wystarczy kontener czy paleta. Nie jest tak, że Chiny to jakiś ogromny, daleki rynek. Chińczycy zamawiali polskie mleko w proszku nawet jako pojedyncze kartony kurierem - podsumował główny ekonomista KUKE S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH