Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 16:20
WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność
Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o., fot. PTWP

- Podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie, innymi słowy solidność kupiecka - mówił podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o.

Jak przyznał Witold Karczewski, przewagą firm rodzinnych jest zaufanie.

- Widzę na tej sali wielu przedstawicieli firm rodzinnych, którym udaje się dobrze je prowadzić i doprowadzać do sukcesji. Firmy rodzinne mają się dobrze. Jeśli senior ma problem kogo wybrać na swojego następcę to musi wybrać kogoś z rodziny. Można tego lidera przygotować, wykształcić zagranicą. Najważniejsze jest jednak żeby przygotować jego psychikę - dodał.

Karczewski wskazał na istotne różnice w mentalności między pokoleniem dzisiejszych nestorów a młodymi "szarlatanami", którzy przejmują po nich firmy rodzinne.

- Nasze pokolenie zostało wychowane w trudniejszych warunkach, a więc odporniejsze na stresy i niepowodzenia przechodzi nieco łatwiej. Nowe pokolenie szybciej się stresuje, ale ma pomysły, inne rozwiązania. Czasami nam się wydaje, że wiemy wszystko, a może oni zaproponują coś lepszego. Ważny moment występuje wtedy kiedy lider decyduje się oddać firmę pod skrzydła następcy - dodał.

Prezes białostockiej IPH przyznał, że siłą Podlasia są firmy rodzinne. 

- Branże firm rodzinnych w naszym województwie to firmy rolno-spożywcze, zwłaszcza mleczarnie, przemysł maszynowy, maszyn rolniczych, drzewny, budowa mebli metalowych, elektronika. Dzięki firmom rodzinnym ta gospodarka będzie się rozwijać. Myślę, że młodemu pokoleniu trzeba wierzyć, ono jest zdolne, wykształcone i będzie działać jeszcze lepiej - dodał.

Według Karczewskiego podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie.

- Obraz człowieka biznesu w społeczeństwie nie jest najlepszy, dlatego ta solidność i przekazywanie jej na pokolenie jest bardzo istotne. Kolejna sprawa to wiarygodność, słowo i waga tego słowa. W biznesie zrobiła się ogromna wymiana, niesolidność odpadła. Zostali ci, których słowo, obietnice mają duże wartości. Musi być w firmie jedna linia, jeden określony kierunek działania. Tak więc stawiajmy na firmy rodzinne, bo w tym jest przyszłość polskiego biznesu - zakończył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH