REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 16:20
WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność
Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o., fot. PTWP

- Podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie, innymi słowy solidność kupiecka - mówił podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o.

REKLAMA

Jak przyznał Witold Karczewski, przewagą firm rodzinnych jest zaufanie.

- Widzę na tej sali wielu przedstawicieli firm rodzinnych, którym udaje się dobrze je prowadzić i doprowadzać do sukcesji. Firmy rodzinne mają się dobrze. Jeśli senior ma problem kogo wybrać na swojego następcę to musi wybrać kogoś z rodziny. Można tego lidera przygotować, wykształcić zagranicą. Najważniejsze jest jednak żeby przygotować jego psychikę - dodał.

Karczewski wskazał na istotne różnice w mentalności między pokoleniem dzisiejszych nestorów a młodymi "szarlatanami", którzy przejmują po nich firmy rodzinne.

- Nasze pokolenie zostało wychowane w trudniejszych warunkach, a więc odporniejsze na stresy i niepowodzenia przechodzi nieco łatwiej. Nowe pokolenie szybciej się stresuje, ale ma pomysły, inne rozwiązania. Czasami nam się wydaje, że wiemy wszystko, a może oni zaproponują coś lepszego. Ważny moment występuje wtedy kiedy lider decyduje się oddać firmę pod skrzydła następcy - dodał.

Prezes białostockiej IPH przyznał, że siłą Podlasia są firmy rodzinne. 

- Branże firm rodzinnych w naszym województwie to firmy rolno-spożywcze, zwłaszcza mleczarnie, przemysł maszynowy, maszyn rolniczych, drzewny, budowa mebli metalowych, elektronika. Dzięki firmom rodzinnym ta gospodarka będzie się rozwijać. Myślę, że młodemu pokoleniu trzeba wierzyć, ono jest zdolne, wykształcone i będzie działać jeszcze lepiej - dodał.

Według Karczewskiego podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie.

- Obraz człowieka biznesu w społeczeństwie nie jest najlepszy, dlatego ta solidność i przekazywanie jej na pokolenie jest bardzo istotne. Kolejna sprawa to wiarygodność, słowo i waga tego słowa. W biznesie zrobiła się ogromna wymiana, niesolidność odpadła. Zostali ci, których słowo, obietnice mają duże wartości. Musi być w firmie jedna linia, jeden określony kierunek działania. Tak więc stawiajmy na firmy rodzinne, bo w tym jest przyszłość polskiego biznesu - zakończył.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH