REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

WKG 2016: Nestorzy powinni dzielić się z młodym biznesem swoją pasją

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 09:13
WKG 2016: Nestorzy powinni dzielić się z młodym biznesem swoją pasją
Anna Świebodzka-Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, fot. PTWP

- W firmach rodzinnych ważne jest nie tylko przygotowanie sukcesorów, ale także znalezienie pomysłu na dalszą aktywność nestorów po tym jak zakończą oni swoje funkcjonowanie w firmie - mówiła podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Anna Świebodzka-Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

Anna Świebodzka-Nerkowska przyznała, że PARP poszukuje pomysłów adresowanych do różnych pokoleń właścicieli firm rodzinnych.

- Z jednej strony pamiętamy o przygotowaniu sukcesorów. Wszak wola przekazania firmy musi być po obydwu stronach: zarówno młodych, jak i nestorów. Mamy wiedzę, mamy projekty unijne, które tych nestorów mają przygotować. Z drugiej strony musimy znaleźć pomysł na nestorów, na ich dalszą aktywność po zakończeniu ich funkcjonowania w firmie. I ze strony PARP mogę zadeklarować, że takich pomysłów szukamy - dodała.

Dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP dodała, że agencja zajmuje się firmami rodzinnymi od 2008 roku. Jak przyznała, mimo rozlicznych działań podjętych na tym polu, wciąż wiele jest do zrobienia.

- Chcielibyśmy mieć w Polsce stały system kształcenia sukcesorów czy przygotowania nestorów do podejmowania nowych ról, a także szkoleń i doradztwa dla firm rodzinnych, tj. jak zarządzać firmą, myśleć strategicznie, jak strategię przekuć w realną przyszłość biznesową. Mamy zamiar realizować ten program od 2017 roku - dodała.

Anna Świebodzka-Nerkowska podczas dyskusji powiedziała także, że PARP chce koordynować działania, które są prowadzone na rzecz firm rodzinnych.

- Cieszymy się, że dzięki naszym projektom mamy fundacje, instytut, inne aktywności. Chcielibyśmy żeby już w 2017 roku w PARP czy Ministerstwie Rozwoju powstała platforma, która mogłaby to wszystko łączyć - dodała.

W planach agencji jest także uruchomienie programu mentoringowego.

- To próba zachęcenia nestorów żeby dzielili się z młodszym biznesem swoją pasją, wiedzą i sposobem radzenia sobie z problemami. W listopadzie zaczniemy ten program pilotażowo. Zachęcamy tych z państwa, którzy być może chcą stracić trochę kontroli nad swoją firmą. Chcemy, pod auspicjami PARP, łączyć mentorów z tymi, którzy chcą się od nich uczyć - dodała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH