Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2016: Nestorzy powinni dzielić się z młodym biznesem swoją pasją

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 09:13
WKG 2016: Nestorzy powinni dzielić się z młodym biznesem swoją pasją
Anna Świebodzka-Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, fot. PTWP

- W firmach rodzinnych ważne jest nie tylko przygotowanie sukcesorów, ale także znalezienie pomysłu na dalszą aktywność nestorów po tym jak zakończą oni swoje funkcjonowanie w firmie - mówiła podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Anna Świebodzka-Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Anna Świebodzka-Nerkowska przyznała, że PARP poszukuje pomysłów adresowanych do różnych pokoleń właścicieli firm rodzinnych.

- Z jednej strony pamiętamy o przygotowaniu sukcesorów. Wszak wola przekazania firmy musi być po obydwu stronach: zarówno młodych, jak i nestorów. Mamy wiedzę, mamy projekty unijne, które tych nestorów mają przygotować. Z drugiej strony musimy znaleźć pomysł na nestorów, na ich dalszą aktywność po zakończeniu ich funkcjonowania w firmie. I ze strony PARP mogę zadeklarować, że takich pomysłów szukamy - dodała.

Dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP dodała, że agencja zajmuje się firmami rodzinnymi od 2008 roku. Jak przyznała, mimo rozlicznych działań podjętych na tym polu, wciąż wiele jest do zrobienia.

- Chcielibyśmy mieć w Polsce stały system kształcenia sukcesorów czy przygotowania nestorów do podejmowania nowych ról, a także szkoleń i doradztwa dla firm rodzinnych, tj. jak zarządzać firmą, myśleć strategicznie, jak strategię przekuć w realną przyszłość biznesową. Mamy zamiar realizować ten program od 2017 roku - dodała.

Anna Świebodzka-Nerkowska podczas dyskusji powiedziała także, że PARP chce koordynować działania, które są prowadzone na rzecz firm rodzinnych.

- Cieszymy się, że dzięki naszym projektom mamy fundacje, instytut, inne aktywności. Chcielibyśmy żeby już w 2017 roku w PARP czy Ministerstwie Rozwoju powstała platforma, która mogłaby to wszystko łączyć - dodała.

W planach agencji jest także uruchomienie programu mentoringowego.

- To próba zachęcenia nestorów żeby dzielili się z młodszym biznesem swoją pasją, wiedzą i sposobem radzenia sobie z problemami. W listopadzie zaczniemy ten program pilotażowo. Zachęcamy tych z państwa, którzy być może chcą stracić trochę kontroli nad swoją firmą. Chcemy, pod auspicjami PARP, łączyć mentorów z tymi, którzy chcą się od nich uczyć - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH