Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2017: Sukcesy polskiej żywności za granicą powodują kontrreakcje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 20:45
WKG 2017: Sukcesy polskiej żywności za granicą powodują kontrreakcje
Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", fot. PTWP

- Sukcesy polskiej żywności takie, jak w Czechach powodują kontrreakcje, ale nie dziwmy się jeżeli w branży rolno-spożywczej w Czechach zatrudnionych było kilka tysięcy osób, a my zdobyliśmy 30 proc. tamtejszego rynku naszymi produktami. Czesi może byli ogłuszeni przez 2-3 lata, a potem zaczęli reagować - mówił Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego 2017 w Białymstoku.

Krzysztof Przybył jest zdania, że, szczęśliwie, w branży rolno-spożywczej nie jest potrzebny duży kapitał finansowy i technologiczny.

- Oczywiście, także przed wejściem do UE były przykłady kiedy się rozwijaliśmy w tym obszarze, ale dopiero ten zastrzyk finansowy pozwolił na wybudowanie nowoczesnego przemysłu i chwała tym, którzy popierali zakup nowych technologii, a nie skupowanie starych z Zachodu. Dziś w Polsce w branży rolno-spożywczej mamy najwyższej jakości zakłady, a niektórzy dopiero zaczynają się od nas tego uczyć. Cieszę się, że większość firm, które osiągnęły sukces w branży rolno-spożywczej to również laureaci godła „Teraz Polska”. Dziś co trzeci laureat godła wywodzi się z branży rolno-spożywczej - przyznał.

W dyskusji na temat przewag konkurencyjnych Przybył zauważył, że dziś główne wyzwanie sprzedażowe nie dotyczy ceny, tylko uzyskania potwierdzenia jakości.

 

- Fakt, że jesteśmy w Europie pomaga np. w sprzedaży do Japonii, gdzie po problemach natury środowiskowej, jest duży popyt na produkty, które są czyste ekologicznie. A polska żywność jest w pełni kontrolowalna i możemy tam wygrywać jakością. Nie tak dawno martwiliśmy się, że mogą nas wchłonąć Chińczycy. Dziś ten rynek oczekuje od nas produktów nie w najniższej cenie, tylko w najwyższej jakości, bo oni dzisiaj też mają swoich odbiorców, których stać na zapłacenie więcej - dodał.

Krzysztof Przybył przytoczył wyniki badania, z którego wynika, że już 60 proc. polskich konsumentów zwraca uwagę na jakość żywności, którą kupuje.

- Jeszcze 10 lat temu głównym elementem zakupowym była cena. Niestety, polskie rolnictwo ma to do siebie, że jest rozdrobione. Dlatego, aby uzyskać przewagi konkurencyjne, należy tworzyć grupy producenckie i je wspierać. Dużo ludzi odchodzi z branży rolnej do miasta, bo to ciężka praca. Jednak dzięki temu inni mogą kupować ziemię i to jest jakieś wsparcie. Pamiętajmy jednak, że jeśli nie napłynie kapitał zewnętrzny to nawet to wsparcie nie pomoże - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.