REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wkrótce ruszy nowy program promujący polską żywność

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-09-2008, 14:20
Wkrótce ruszy nowy program promujący polską żywność

Pod koniec 2008 roku Agencja Rynku Rolnego uruchomi nowy program mający ułatwić promocje wysokojakościowych produktów. Ze wsparcia będą mogły korzystać jedynie grupy producentów (od dwóch podmiotów), co pozwala na kompletność i ciągłość dostaw, większy potencjał negocjacyjny, wspólną strategię rozwoju, wspólne inwestycje, a wreszcie wspólną promocję wyrobów. Środki będą pochodziły z funduszu PROW 2007-2013.

REKLAMA

W zakres działań, które mogą uzyskać dofinansowanie wchodzą niemal wszystkie środki przekazu i wszelkie formy znane z promocji wykorzystywanej przez prywatne firmy. Są to np. reklama w mediach, produkcja i dystrybucja materiałów reklamowych, budowa i utrzymanie stron internetowych, udział w targach, organizacja konferencji, szkoleń, konkursów, degustacji, instruktaży, pokazów, wizytacji itp. Środki będzie można uzyskać na pojedyncze działania jak i na kompleksowe kampanie promocyjne, wykorzystujące cały wachlarz środków przekazu, trwające jednak nie dłużej niż 2 lata. Nie będą natomiast promowane prywatne marki handlowe.

Poziom refundacji poniesionych kosztów to 70 proc., z czego 3/4 wniesie UE, a 1/4 budżet państwa. Pozyskiwanie refundacji opłaconych działań (co jest warunkiem uzyskania dopłaty) będzie odbywać się okresowo lub jednorazowo - zależnie od woli wnioskodawców.

Program mieści się w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w Osi 1 „Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego", która przewiduje refundację części kosztów promowania produktów rolnych lub informowania o ich cechach, metodach produkcji, sposobie kontroli jakości, dobrostanie zwierząt, czynnikach prośrodowiskowych itp.

Powyższe elementy powinny składać się na wysoką jakość produktu, potwierdzoną spełnieniem wymogów właściwych dla: rolnictwa ekologicznego, gwarantowanych tradycyjnych specjalności, chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych oraz innych uznanych przez państwa członkowskie systemów jakości żywności, spełniających kryteria art. 22 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1974/2006.

W przeciwieństwie do podobnych instrumentów nie będą pobierane zabezpieczenia finansowe prawidłowej realizacji zaplanowanych działań. Element ten stanowił poważną barierę dla organizacji, które nie mając majątku pozwalającego na uzyskanie gwarancji bankowych musiały zebrać znacznie więcej środków na całkowitą obsługę swojego udziału w kampaniach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH