Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właścicielka Mokate: Kryzys to dobry czas na akwizycje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2011, 11:43
Właścicielka Mokate: Kryzys to dobry czas na akwizycje
Teresa Mokrzysz, właścicielka grup firm Mokate

Niczego nie wykluczamy, ale też jesteśmy bardzo powściągliwi w podejmowaniu decyzji biznesowych. Pośpiech nigdy nie jest dobrym doradcą. Zwłaszcza, gdy mowa o inwestycjach kapitałowych. Jeżeli pojawi się dobra propozycja, będziemy się zastanawiać. Jednak nic na siłę – tak o akwizycjach Mokate wypowiada się Teresa Mokrzysz, właścicielka grupy.

Zdaniem Teresy Mokrysz, kryzys to doskonała sposobność na przejęcia. - Wiele firm zakończyło bardzo ciekawe programy inwestycyjne, wymieniły lub zmodernizowały park maszynowy czy wprowadziły nowe produkty. Niestety zamiast dyskontowania efektów, okazało się, że na świecie szaleje kryzys i rynki nie są w stanie zaakceptować ceny oferowanych produktów. Które z racji poczynionych inwestycji muszą być wyższe. Wtedy warto ratować taką firmę - komentuje.

Właścicielka Mokate uważa również, że polskie firmy powinny inwestować za granicą. - Uważam, że warto. Zwłaszcza wtedy, gdy faktycznie myśli się o rozwijaniu firmy. Od lat udowadniamy też, że sprzedawać można praktycznie w każde miejsce na świecie. Zawsze jednak należy brać pod uwagę koszty logistyczne. Strategia, którą Mokate realizuje od wielu lat wymaga lokowania centrów produkcyjnych w naszej części Europy. Ten wybór okazał się optymalny dla firmy - tłumaczy.

Jak dodaje, nie zgadza się z popularną tezą, że polskie firmy największe szanse na rozwój mają na rynkach naszego regionu, a nie na Zachodzie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej sprzedaży na rynkach UE. Na wielu z nich nie tylko znaleźliśmy interesującą niszę rynkową, ale też staliśmy się ważnym graczem rynkowym. A przecież w myśl często głoszonych teorii rynki te powinny być, jeżeli niezamknięte, to zaledwie lekko uchylone dla naszych produktów. Wygrywamy na nich, jakością, terminowością dostaw i wreszcie ceną - podsumowuje Teresa Mokrysz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie czytam forbsa 19-10-2011, 13:00:
A jak tam projekt kawy mielonej ? Miała byc konkurencją dla uznanych włoskich i niemieckich marek - ciekawe czy to był "całus" jak wynikało z miernej reklamy od rynku czy kopniak ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH