Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właścicielka Mokate: Kryzys to dobry czas na akwizycje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2011, 11:43
Właścicielka Mokate: Kryzys to dobry czas na akwizycje
Teresa Mokrzysz, właścicielka grup firm Mokate

Niczego nie wykluczamy, ale też jesteśmy bardzo powściągliwi w podejmowaniu decyzji biznesowych. Pośpiech nigdy nie jest dobrym doradcą. Zwłaszcza, gdy mowa o inwestycjach kapitałowych. Jeżeli pojawi się dobra propozycja, będziemy się zastanawiać. Jednak nic na siłę – tak o akwizycjach Mokate wypowiada się Teresa Mokrzysz, właścicielka grupy.

Zdaniem Teresy Mokrysz, kryzys to doskonała sposobność na przejęcia. - Wiele firm zakończyło bardzo ciekawe programy inwestycyjne, wymieniły lub zmodernizowały park maszynowy czy wprowadziły nowe produkty. Niestety zamiast dyskontowania efektów, okazało się, że na świecie szaleje kryzys i rynki nie są w stanie zaakceptować ceny oferowanych produktów. Które z racji poczynionych inwestycji muszą być wyższe. Wtedy warto ratować taką firmę - komentuje.

Właścicielka Mokate uważa również, że polskie firmy powinny inwestować za granicą. - Uważam, że warto. Zwłaszcza wtedy, gdy faktycznie myśli się o rozwijaniu firmy. Od lat udowadniamy też, że sprzedawać można praktycznie w każde miejsce na świecie. Zawsze jednak należy brać pod uwagę koszty logistyczne. Strategia, którą Mokate realizuje od wielu lat wymaga lokowania centrów produkcyjnych w naszej części Europy. Ten wybór okazał się optymalny dla firmy - tłumaczy.

Jak dodaje, nie zgadza się z popularną tezą, że polskie firmy największe szanse na rozwój mają na rynkach naszego regionu, a nie na Zachodzie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej sprzedaży na rynkach UE. Na wielu z nich nie tylko znaleźliśmy interesującą niszę rynkową, ale też staliśmy się ważnym graczem rynkowym. A przecież w myśl często głoszonych teorii rynki te powinny być, jeżeli niezamknięte, to zaledwie lekko uchylone dla naszych produktów. Wygrywamy na nich, jakością, terminowością dostaw i wreszcie ceną - podsumowuje Teresa Mokrysz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie czytam forbsa 19-10-2011, 13:00:
A jak tam projekt kawy mielonej ? Miała byc konkurencją dla uznanych włoskich i niemieckich marek - ciekawe czy to był "całus" jak wynikało z miernej reklamy od rynku czy kopniak ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.