REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

WPHI Nowy Jork: Nie widzimy dużego zainteresowania rynkiem amerykańskim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2013, 15:14
WPHI Nowy Jork: Nie widzimy dużego zainteresowania rynkiem amerykańskim
Przedsiębiorca, który poważnie myśli o wejściu na rynek amerykański powinien rozważyć swój udział w targach, np. „Fancy Food Show"

Stany Zjednoczone to olbrzymi i chłonny rynek konsumencki, bardzo przyszłościowy dla polskich eksporterów, głównie ze względu na stosunkowo małą podatność na wahania w gospodarce i w miarę rozwiniętą sieć dystrybucji, zwłaszcza na etnicznym rynku polonijnym. Jednak polscy producenci nie wykazują dużego zainteresowania nawiązywaniem kontaktów, czy uzyskaniem odpowiednich certyfikatów - uważa Henryk Sanecki, radca WPHI w Nowym Jorku.

REKLAMA

- Niewątpliwie atrakcyjne towary oferowane przez polski przemysł spożywczy mogłyby być bardziej rozpoznawalne i popularne na konkurencyjnym rynku amerykańskim. Niestety polskie firmy nie wykazują należytego zainteresowania obecnością na strategicznych targach przemysłu spożywczego w USA. Taka postawa kontrastuje z działaniami wielu innych producentów i eksporterów żywności z państw mających o wiele uboższą ofertę eksportową, którzy mimo to wykazują dużo większą aktywność w tym zakresie - ocenia Henryk Sanecki.

Jego zdaniem, przedsiębiorca, który poważnie myśli o wejściu na rynek amerykański powinien rozważyć swój udział w targach, bo to najlepszy i najskuteczniejszy sposób zaprezentowania swojej oferty i możliwość zdobycia partnera handlowego.

- Targi „Fancy Food Show" to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie targowe w branży spożywczej, ale równie duże możliwości nawiązania kontaktów handlowych może dać udział w „Americas Food and Beverages Show" w Miami oraz „Private Label Trade Show" w Chicago. Wszystko zależy od rodzaju produktu, jakie eksporter ma do zaoferowania. Warto zapoznać się ze specyfiką poszczególnych targów i wybrać takie, na których oferowany produkt najbardziej zainteresuje - mówi.

Wśród kluczowych kwestii mogących wpłynąć na intensyfikację polskiego eksportu do USA wymienia uzyskanie odpowiednich certyfikatów i atestów wymaganych przez amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration). - Dokumenty te są niezbędne, aby towar mógł uzyskać legalny dostęp do rynku amerykańskiego. Wiele towarów spożywczych o wysokiej jakości trafia jedynie na rynek etniczny, gdyż bez wymaganych certyfikatów nie mogą zostać oficjalnie wprowadzone do sprzedaży przez duże centra sieciowe - mówi Henryk Sanecki.

- Z naszych obserwacji wynika, że ani eksporterzy z Polski ani ich partnerzy - dystrybutorzy na rynku amerykańskim niezbyt energicznie zabiegają o pozyskanie odpowiednich certyfikatów, uważając że ich zdobycie pociągnie za sobą wysokie koszty, co nie jest prawdą. Tym samym zawężają oni w znacznym stopniu dostęp swoich produktów do całego rynku amerykańskiego. To z kolei obniża wielkość eksportu z Polski - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH