Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WPHI Nowy Jork: Nie widzimy dużego zainteresowania rynkiem amerykańskim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2013, 15:14
WPHI Nowy Jork: Nie widzimy dużego zainteresowania rynkiem amerykańskim
Przedsiębiorca, który poważnie myśli o wejściu na rynek amerykański powinien rozważyć swój udział w targach, np. „Fancy Food Show"

Stany Zjednoczone to olbrzymi i chłonny rynek konsumencki, bardzo przyszłościowy dla polskich eksporterów, głównie ze względu na stosunkowo małą podatność na wahania w gospodarce i w miarę rozwiniętą sieć dystrybucji, zwłaszcza na etnicznym rynku polonijnym. Jednak polscy producenci nie wykazują dużego zainteresowania nawiązywaniem kontaktów, czy uzyskaniem odpowiednich certyfikatów - uważa Henryk Sanecki, radca WPHI w Nowym Jorku.

- Niewątpliwie atrakcyjne towary oferowane przez polski przemysł spożywczy mogłyby być bardziej rozpoznawalne i popularne na konkurencyjnym rynku amerykańskim. Niestety polskie firmy nie wykazują należytego zainteresowania obecnością na strategicznych targach przemysłu spożywczego w USA. Taka postawa kontrastuje z działaniami wielu innych producentów i eksporterów żywności z państw mających o wiele uboższą ofertę eksportową, którzy mimo to wykazują dużo większą aktywność w tym zakresie - ocenia Henryk Sanecki.

Jego zdaniem, przedsiębiorca, który poważnie myśli o wejściu na rynek amerykański powinien rozważyć swój udział w targach, bo to najlepszy i najskuteczniejszy sposób zaprezentowania swojej oferty i możliwość zdobycia partnera handlowego.

- Targi „Fancy Food Show" to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie targowe w branży spożywczej, ale równie duże możliwości nawiązania kontaktów handlowych może dać udział w „Americas Food and Beverages Show" w Miami oraz „Private Label Trade Show" w Chicago. Wszystko zależy od rodzaju produktu, jakie eksporter ma do zaoferowania. Warto zapoznać się ze specyfiką poszczególnych targów i wybrać takie, na których oferowany produkt najbardziej zainteresuje - mówi.

Wśród kluczowych kwestii mogących wpłynąć na intensyfikację polskiego eksportu do USA wymienia uzyskanie odpowiednich certyfikatów i atestów wymaganych przez amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration). - Dokumenty te są niezbędne, aby towar mógł uzyskać legalny dostęp do rynku amerykańskiego. Wiele towarów spożywczych o wysokiej jakości trafia jedynie na rynek etniczny, gdyż bez wymaganych certyfikatów nie mogą zostać oficjalnie wprowadzone do sprzedaży przez duże centra sieciowe - mówi Henryk Sanecki.

- Z naszych obserwacji wynika, że ani eksporterzy z Polski ani ich partnerzy - dystrybutorzy na rynku amerykańskim niezbyt energicznie zabiegają o pozyskanie odpowiednich certyfikatów, uważając że ich zdobycie pociągnie za sobą wysokie koszty, co nie jest prawdą. Tym samym zawężają oni w znacznym stopniu dostęp swoich produktów do całego rynku amerykańskiego. To z kolei obniża wielkość eksportu z Polski - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 784) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH