REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

WPHI w Seulu: Koreańczycy preferują własne marki

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-02-2014, 14:51
WPHI w Seulu: Koreańczycy preferują własne marki
Karol Pęczak, radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu

Różnice kulturowe, odmienne nawyki żywieniowe i brak znajomości rynku to jedne z głównych przeszkód, jakie stoją na drodze przedsiębiorców z branży spożywczej, chcących eksportować do Korei Południowej - wymienia Karol Pęczak, radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu.

REKLAMA

Jak mówi, pierwszą barierą jest brak rozeznania i zainteresowania rynkiem koreańskim wśród polskich eksporterów. - Ponad 80 proc. polskiego eksportu kierowane jest na rynki europejskie, głównie unijne. Wiele firm nie jest przygotowanych na podjęcie wysiłków związanych z wejściem na wymagający rynek koreański i promocją własnych marek - mówi Karol Pęczak.

- Nie bez znaczenia pozostają różnice kulturowe pomiędzy Polską i Koreą, co ma niekiedy decydujące konsekwencje w relacjach biznesowych, np. w negocjacjach oraz kulturze pracy. Dodatkowo specyficzną cechą koreańskich konsumentów jest silny patriotyzm wobec marek krajowych. Wiąże się to m.in. z tym, że mniej znanym firmom np. z Polski trudno przebić się ze swoimi produktami do większych sieci handlowych, stąd zmuszone są często do ponoszenia bardzo wysokich nakładów na promocję, co dla niektórych może być nie do zaakceptowania - dodaje.

Ponadto, w Korei widoczny jest efekt kraju lub regionu pochodzenia towarów importowych, dotyczy on jednak głównie USA, Japonii i Niemiec, a w mniejszym stopniu reszty Unii Europejskiej. Inną barierą są odmienne nawyki żywieniowe, dlatego ciągle większe szanse na eksport mają surowce niż produkty gotowe.

Kolejną przeszkodą są relatywnie wysokie bariery taryfowe - cła w przypadku niektórych produktów spożywczych sięgają kilkudziesięciu proc.

- Korea Południowa należy do krajów, w których bezpośrednie relacje odgrywają kluczową rolę w budowie długotrwałych więzi pomiędzy przedsiębiorstwami, dlatego jeśli polski eksporter poważni myśli o koreańskim rynku przyjazdy do Korei na dłuższą metę staną się dla niego koniecznością - mówi Karol Pęczak.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH