Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WPHI w Sofii: Potrzeby rynku bułgarskiego na żywność przewyższają podaż

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 26-09-2013, 09:35
WPHI w Sofii: Potrzeby rynku bułgarskiego na żywność przewyższają podaż
Marcin Mikołajczyk, Pierwszy Sekretarz WPHI Ambasady RP w Sofii. Fot. WPHI

Bułgaria odnotowuje dodatnie saldo w wymianie handlowej produktami rolno-spożywczymi, jednak dodatni bilans jest osiągany dzięki eksportowi trzech głównych bułgarskich eksportowych produktów rolno-spożywczych: nasion kultur oleistych (słonecznik, rzepak), pszenicy oraz tytoniu. Natomiast w odniesieniu do wielu produktów rolno-spożywczych, zapotrzebowanie rynku znacznie przewyższa bułgarską produkcję - uważa Marcin Mikołajczyk, Pierwszy Sekretarz WPHI Ambasady RP w Sofii.

- W 2012 r. tendencja wzrostu eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski do Bułgarii była kontynuowana, eksport tych towarów według wstępnych danych wzrósł o 26 proc. Należy odnotować, iż jest to trzeci rok z rzędu z tak wysokim wzrostem - mówi Marcin Mikołajczyk.

Dodaje, że w 2011 r. eksport towarów rolno-spożywczych do Bułgarii zwiększył się o 33 proc., a w 2010 r. o 24 proc.

Sekretarz WPHI Ambasady RP w Sofii zwraca uwagę, że produkty rolno-spożywcze mają znaczący udział w polskim eksporcie do Bułgarii, w 2012 r. stanowiły 34,9 proc. polskiego eksportu na ten rynek, co jest wynikiem znacznie wyższym niż udział tych produktów w polskim eksporcie ogółem (ok. 12,3 proc).

- Duże zainteresowanie handlem produktami rolno-spożywczymi potwierdzają również napływające do WPHI w Sofii oferty firm polskich, jak i zapytania ofertowe firm bułgarskich dotyczące tej branży - dodaje.

Jego zdaniem wiele polskich zakładów przetwórstwa zarówno największych ze swojej branży, jak i mniejszych eksportuje na rynek bułgarski. Ważnymi eksporterami też są firmy handlowe. - Część polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych jest eksportowana na potrzeby dalszego przetwórstwa, jednocześnie są widoczne na półkach polskie brandy, np. chociażby jak Terravita, Mlekpol, Spomlek, Wipasz i wiele innych. Część polskich produktów jest sprzedawana również pod markami własnymi sieci sklepów spożywczych - mówi Marcin Mikołajczyk.

Przeczytaj także:

Kierownik WPHI w Sofii: Bułgaria ma duży potencjał rozwoju

Wiceprezes SM Spomlek: W Rumunii i Bułgarii największy popyt jest na surowce 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH