Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Wpływ innowacyjnych technologii na pracę magazynów w okresie zimowych wyprzedaży

W okresie wzmożonych zakupów firmy logistyczne potrzebują pracowników tymczasowych, aby sprostać wymaganiom klientów. W sytuacji, gdy czas jest na wagę złota, przedsiębiorstwa korzystające z innowacyjnych technologii mogą zminimalizować czas wdrożenia nowych pracowników. Jeżeli wykorzystywane rozwiązanie zostanie oparte na dobrze znanym przez personel systemie, będzie ono łatwiejsze do przyswojenia i pomoże zminimalizować liczbę błędów – mówi Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej.

Wpływ innowacyjnych technologii na pracę magazynów w okresie zimowych wyprzedaży
Jacek Żurowski

Według badania Future of Fulfilment Vision Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy Zebra, w ciągu najbliższych kilku lat można spodziewać się 49-procentowego wzrostu wdrożeń technologii identyfikacji radiowej (RFID) oraz platform do zarządzania stanami magazynowymi. Oprogramowanie oparte na tej technologii, urządzenia i rozwiązania do znakowania towarów umożliwiają sklepom bieżący monitoring dostępności produktów, weryfikowanie stanów magazynowych nawet na poziomie pojedynczych artykułów. Warto podkreślić, że wdrożenie najnowszych technologii wpływa na zwiększenie precyzji inwentaryzacji oraz umożliwia podnoszenie poziomu obsługi kupujących, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka braku dostępności konkretnych towarów, nadwyżek i błędów w uzupełnianiu zapasów.

- Jest to szczególnie ważne w okresach takich jak przedświąteczne zakupy czy zimowe wyprzedaże. Z ankiety przeprowadzonej przez amerykańską Krajową Federację Handlu Detalicznego (National Retail Federation) wynika że, w listopadzie i grudniu 2018 roku sektor e-commerce w USA wygenerował przychód w wysokości 720,89 mld dolarów. Zakupowe szaleństwo rozpoczęło się już pod koniec listopada – w Wielkiej Brytanii podczas weekendu Black Friday wydano ponad 1,4 mld dolarów i dostarczono ponad 225 mln paczek. Według sprawozdań firma Amazon co półtorej minuty wysyłała wypakowane po brzegi ciężarówki dostawcze. Z kolei brytyjski dostawca usług pocztowych Royal Mail – aby sprostać zapotrzebowaniu – był zmuszony powiększyć liczbę personelu z 160 tysięcy o dodatkowe 23 tysiące osób. Biorąc pod uwagę częste zwroty przesyłek, dodatkowe zasoby z pewnością przydadzą się w okresie zwiększonego obciążenia, trwającym od listopada aż do zimowych wyprzedaży – mówi Jacek Żurowski.

Zwraca uwagę, że nowoczesne technologie umożliwiają szerokie wsparcie personelu w zakresie zarządzania towarami na przykład przez połączenie technologii RFID z zastosowaniem dronów. Takie rozwiązanie umożliwia sprawne znajdowanie towarów i znacząco zwiększa precyzję zarządzania stanami magazynowymi i pozwala podnosić poziom wydajności. Wiele podmiotów wykorzystuje urządzenia mobilne, takie jak komputery ręczne lub terminale noszone na ciele przez pracowników, tym samym umożliwiając personelowi zwiększenie wydajności skanowania kodów kreskowych oraz wprowadzania danych, co ma znaczny wpływ na rentowność biznesu.

- Coraz częstsze jest także zastosowanie technologii sztucznej inteligencji (SI). Inteligentne systemy mogą wspierać personel na wszystkich etapach łańcucha logistycznego – maksymalizować wydajność, wspierać zarządzanie stanami magazynowymi, łańcuchem dostaw, a w konsekwencji zwiększać poziom satysfakcji klientów – uważa Jacek Żurowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Żurowski RSS ALERT    /    Zebra Technologies RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    technologie magazynowe RSS ALERT    /    zimowe wyprzedaże RSS ALERT    /    wyprzedaże RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.