Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów nadal na niskim poziomie

  • Autor: PAP
  • Data: 31-01-2012, 14:39

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, po dwóch miesiącach spadku, w styczniu nieznacznie wzrósł, ale nadal znajduje się na niskim poziomie - podał w komunikacie Ipsos.

"Nowy rok przyniósł niewielkie zmiany w nastrojach Polaków. Wprawdzie Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos wzrósł nieco, nie można jednak mówić o zdecydowanym odwróceniu trendu spadkowego, który rozpoczął się w listopadzie 2011 roku. Wskaźnik w dalszym ciągu utrzymuje się na niskim poziomie 77 pkt (zmiana względem ubiegłego miesiąca wyniosła +1 pkt)" - napisano w komentarzu do raportu.

"Najmniejszy wzrost zaobserwowano w ocenie Klimatu Gospodarczego (+0,6 pkt w stosunku do poprzedniego miesiąca). Wskaźnik Bieżący, odnoszący się zarówno do oceny obecnej sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuacji materialnej gospodarstw domowych, wzrósł o 2 pkt (osiągając poziom 65 pkt)"- dodano.

W porównaniu do zeszłego miesiąca wyraźniej wzrosła mierzona przez Ipsos Skłonność do Zakupów, o 2 pkt.

"Eksperci ostrzegają jednak, że kolejny wzrost cen paliw wpłynie na wzrost kosztów transportu, a co za tym idzie - zdrożeje większość produktów. Z drugiej strony, jak wiadomo z danych GUS, mimo że pod koniec 2011 roku średnia pensja po raz pierwszy przekroczyła 4 tys. zł, to jednak można było kupić za nią mniej niż rok wcześniej. Mocniej odczuwany wzrost cen, przy mniejszym wzroście płac najprawdopodobniej wpłynie na skłonność do wydawania pieniędzy, która znów powoli może zacząć spadać" - napisano.

Z badania wynika, że wskaźnik Oczekiwań wzrósł o 2 pkt.

"Wraz z 1 stycznia weszło w życie dużo zmian, dotyczących m.in.: ustawy refundacyjnej (na mocy której kilkaset leków podrożało) czy rozporządzeń, których zapisy w znaczący sposób utrudnią dostęp do kredytów. Wskaźnik Oczekiwań względem przyszłości mimo wszystko zanotował jednak wzrost w stosunku do zeszłego miesiąca o 2 pkt." - napisano

"W porównaniu do grudnia o 3 pkt. zmalała grupa osób twierdząca, że sytuacja materialna w ich domu w ciągu ostatniego roku pogorszyła się, a o 4 pkt zmniejszyła się grupa przewidująca pogarszanie się ich sytuacji materialnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy (spadek do 19 pkt)" - dodano.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 a 16 grudnia 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.