Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wsparcie sprzedaży przed Wielkanocą bardzo istotne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2015, 19:13

W handlu detalicznym Wielkanoc zaczyn się na długo przed świętami. Działania branży handlowej planowane są z długim wyprzedzeniem. Ich celem jest promocja oraz wsparcie sprzedaży.

Wielkanoc widoczna jest w sklepach na kilka tygodni przed świętami. Aranżacje, dekoracje oraz atrakcje dla klientów pojawiają się 2-3 tygodnie wcześniej. Jak podkreślają specjaliści specyfika i termin świąt ściśle determinuje katalog produktów, który objęty jest działaniami promocyjnymi.

Z okresem przedświątecznym wiążą się nierozerwalnie porządki i przygotowania w wielu polskich domach. Handlowcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i przygotowują w tym czasie specjalne działania wspierające sprzedaż m.in. chemii gospodarczej czy środków czystości. 

Wiele firm wykorzystuje w celach promocyjnych najnowsze technologie. - Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach reklamowych nie jest już zaskoczeniem, ponieważ mają one duży wpływ na wybory konsumentów – mówi Klaudia Piskorz, account manager z Działu Promocji ASM GROUP.

Co oczywiste w okresie przedświątecznym działania reklamowe nie ograniczają się wyłącznie do zagadnień związanych z utrzymaniem czystości. Konsumenci szukają specjalnych okazji i promocji. Są nimi obejmowane artykuły spożywcze, przede wszystkim nieprzetworzone służące do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Dlatego też akcje reklamowe ukierunkowane są na produkty wykorzystywane do pieczenia oraz gotowania.

Do asortymentu najchętniej promowanego należą te produkty, które najczęściej trafiają na wielkanocne stoły: chrzan, majonez, jajka, warzywa konserwowe, kukurydza, groszek, wędliny, napoje oraz słodycze.

Klaudia Piskorz podkreśla, że powszechnie wykorzystywanymi formą promocji w tym są degustacje oraz animacje. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne produkty wykorzystywane w okresie świątecznym. Istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny.

Sieci detaliczne rozszerzają liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W hiper i supermarketach częściej widoczne są akcje reklamowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS oraz multimediów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH