Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z DS Smith o rynku opakowań tekturowych do żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2016, 16:39
Wywiad z DS Smith o rynku opakowań tekturowych do żywności
Robert Lis, marketing manager w DS Smith

Serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Robertem Lisem, marketing managerem w firmie DS Smith, na temat rynku opakowań tekturowych do żywności.

Opakowania tekturowe – jakie są dzisiaj na rynku dostępne niestandardowe rozwiązania producentów opakowań w tym zakresie?

Dostępne w Polsce czy w Europie (trzeba pamiętać, że najwięksi producenci (Mondi, SmurfitKappa, StoraEnso czy DS Smith) mają sporo ciekawych innowacji, ale z różnych powodów klienci nie decydują się ich wdrażać. Nie trudno jest zauważyć, że globalne czy europejskie marki spożywcze stosują nierzadko inne opakowania w Polsce (czy Europie Środkowo-Wschodniej) a inne w Europie Zachodniej. Inne pod względem konstrukcji, jakości. Standardem w Europie Zachodniej są np. opakowania shelf-ready (SRP-shelf ready packaging), w Polsce ich udział na półce jest znacznie niższy, podobnie jak ich szeroko rozumiana jakość. (SRP to osobny temat-rzeka) - na takim tle przyzwoite opakowanie SRP może być innowacyjne.

Ciekawym tematem są tzw. pushery, czyli systemy, które poprzez działanie sprężyny tudzież gumki powodują przesuwanie (wypychanie) zawartości opakowań w stronę klienta, tak aby produkty były, które na rynku funkcjonują pod dwiema postaciami:

·         Jako część 'infrastruktury' sklepu - tj. montowane na półce, wymagające nieco zmodyfikowanych opakowań (system niemieckiej firmy POS Tuning)

·         Z pusherem w opakowaniu - takie rozwiązania oferuje min. DS Smith i Thimm

Opakowanie (teoretycznie to wariant SRP) tzw. on&off shelf, czyli pozwalające na ułożenie wielu warstw i utworzeniu w ten sposób standu POS, lub pojedynczej ekspozycji na półce.

 Na rynku pojawia się wiele rozwiązań których celem jest zabezpieczenie opakowań jednostkowych przed wywracaniem się, poprzez różnego rodzaju "stablizatory" - czy to kratownice czy nacięcia wewnątrz opakowania zbiorczego w które 'zaczepiają' się opakowania jednostkowe. Wszystko ma na celu zapewnienie dobrej ekspozycji opakowaniom jednostkowym.

 Coraz popularniejsze staje się wykorzystanie wewnętrznej powierzchni opakowania zbiorczego (SRP) jako miejsca na komunikację marketingową. Wnętrze (głównie ściany boczne) to także atrakcyjna powierzchnia do komunikacji marketingowej, dobrze widoczna gdy już pół opakowania zostało opróżnione. Wykorzystanie tej powierzchni to dobry przykład na zwiększenie ROI z inwestycji "w półkę".

Parę miesięcy temu Nestle wprowadziło ciekawe rozwiązanie w opakowaniu wafelków Princessa Zebra: elementem display'a jest tzw. shelf talker (czy wobbler) - czyli niewielka plansza reklamowa przymocowana do półki. W tym przypadku, element ten jest częścią opakowania, który rozkłada się i mocuje przy okazji otwierania opakowania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.