Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z Małgorzatą Kołton, dyrektorem generalnym Tetra Pak

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2014, 14:58
Wywiad z Małgorzatą Kołton, dyrektorem generalnym Tetra Pak
Małgorzata Kołton, dyrektor generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, węgierski i słowacki

O strategii rozwoju i planach na najbliższe lata rozmawiamy z Małgorzatą Kołton, dyrektor generalną Tetra Pak na rynek polski, czeski, węgierski i słowacki.

Jaka jest strategia Tetra Pak na najbliższe miesiące. Na czym firma zamierza się skupić w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy?

Podstawą strategii Tetra Pak jest rozwój firmy w oparciu o długoterminowe relacje z naszymi partnerami opierające się na wspólnym tworzeniu wartości. Skupiamy się na wprowadzaniu innowacji w zakresie opakowań oraz technologii do przetwarzania i pakowania żywności, które będą odpowiadały na oczekiwania i potrzeby biznesowe naszych klientów teraz i w przyszłości. Producenci żywności oczekują elastyczności, czyli technologii pozwalających pakować żywność w różne rodzaje kartonowych opakowań o różnych pojemnościach, a ponadto niezawodności oraz wysokiej efektywności kosztowej. 

Jakie są trendy na rynku opakowań? Czy moda na ekologiczne opakowania dla żywności jest nadal widoczna?

W przypadku rynku soków, nektarów i napojów, widzimy duży potencjał w oferowaniu nowych, funkcjonalnych produktów, jeszcze lepiej dopasowanych do potrzeb poszczególnych grup konsumentów. Przykładem mogą być opakowania o mniejszej pojemności i produkty funkcjonalne dostosowane do potrzeb osób starszych czy opakowania jednoporcjowe przeznaczone dla aktywnych konsumentów, z których można spożywać produkt poza domem, „w biegu". W obecnej ofercie, a także w ramach planowanych innowacji firma Tetra Pak oferuje szereg opakowań doskonale wpisujących się w te trendy.

Zauważamy też, że żywność produkowana i dystrybuowana lokalnie jest postrzegana jako zdrowsza i bezpieczniejsza. Dlatego firmy tworzą marki odpowiadające na tego typu potrzeby, a producenci opakowań podkreślają bezpieczeństwo produktów m.in. stosując odpowiednie wzornictwo, a także eksponując oznaczenia jakości oraz informację o pochodzeniu surowców. Na opakowaniach stosuje się np. czcionkę przypominającą pismo odręczne czy ręczne zdobienia, które przywodzą na myśl lokalność i tradycję.

Widzimy również, że coraz bardziej pożądane stają się nietypowe opakowania. Wynika to z rosnącej popularności egzotycznych i niezwykłych produktów jak np. lody o wyszukanych smakach, napoje powstałe z połączenia mleka i soku czy soki z owoców tropikalnych. Niestandardowe produkty wymagają zupełnie nowych opakowań, które nawiązują do stylu życia konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH