Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrósł wskaźnik koniunktury gospodarczej, nastroje konsumentów bez mian

  • Autor: PAP
  • Data: 20-03-2015, 15:51

W marcu wzrósł nieco syntetyczny wskaźnik koniunktury gospodarczej, natomiast nastroje konsumenckie pozostały na poziomie podobnym do lutego - poinformował w piątek GUS. Poprawiły się natomiast oceny konsumentów dotyczące przyszłej sytuacji.

"Wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej (SI) kształtuje się w marcu na poziomie nieco wyższym od odnotowanego przed miesiącem i przed rokiem. Składowe wskaźnika w zakresie przemysłu, budownictwa i handlu przyjęły wartości powyżej 100. W marcu składowe wskaźnika syntetycznego w zakresie usług i przemysłu wzrastają nieznacznie w stosunku do poziomu sygnalizowanego w poprzednim miesiącu" - poinformował urząd statystyczny w komunikacie.

GUS podał, że w skali roku w marcu wzrosły wszystkie składowe wskaźnika, z wyjątkiem składowej w handlu, której poziom jest zbliżony do odnotowanego w marcu ub. r. oraz w usługach, której poziom jest niższy. "Zarówno w porównaniu z poprzednim miesiącem, jak i w skali roku, nieznacznie rośnie wskaźnik ocen diagnostycznych, natomiast wartość składowej prognostycznej pozostaje na zbliżonym poziomie" - wyjaśniono.

Według GUS pozytywnie w marcu oceniły koniunkturę z grupy "przetwórstwo przemysłowe", lepiej niż w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy. Natomiast podmioty prowadzące działalność w zakresie budownictwa od stycznia tego roku formułują coraz mniej pesymistyczne opinie na temat koniunktury.

"W ciągu ostatnich trzech miesięcy oceny z zakresu handlu hurtowego są coraz bardziej korzystne, natomiast w handlu detalicznym w marcu odnotowano optymistyczne opinie po raz pierwszy od grudnia ub. r. Podmioty należące do sekcji +transport i gospodarka magazynowa+ drugi miesiąc z rzędu oceniają koniunkturę gospodarczą pozytywnie." - napisano. Według GUS po raz pierwszy od września ub.r. optymistyczne są oceny formułowane przez przedsiębiorców zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią.

Z badań urzędu wynika ponadto, że od początku ubiegłego roku utrzymują się korzystne oceny koniunktury zgłaszane przez dyrektorów jednostek prowadzących działalność w zakresie informacji i komunikacji. Najbardziej pozytywne opinie spośród badanych rodzajów działalności, choć gorsze niż przed rokiem, formułują jednostki z rynku finansowego i ubezpieczeniowego.

GUS podał także dane z badań koniunktury konsumenckiej. "W marcu 2015 r. bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu, natomiast oceny dotyczące sytuacji przyszłej poprawiły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 pkt proc. niż w lutym br. i ukształtował się na poziomie minus 16,4" - poinformował urząd. W porównaniu do marca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,6 pkt proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH