REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wzrósł wskaźnik koniunktury gospodarczej, nastroje konsumentów bez mian

  • Autor: PAP
  • Data: 20-03-2015, 15:51

W marcu wzrósł nieco syntetyczny wskaźnik koniunktury gospodarczej, natomiast nastroje konsumenckie pozostały na poziomie podobnym do lutego - poinformował w piątek GUS. Poprawiły się natomiast oceny konsumentów dotyczące przyszłej sytuacji.

REKLAMA

"Wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej (SI) kształtuje się w marcu na poziomie nieco wyższym od odnotowanego przed miesiącem i przed rokiem. Składowe wskaźnika w zakresie przemysłu, budownictwa i handlu przyjęły wartości powyżej 100. W marcu składowe wskaźnika syntetycznego w zakresie usług i przemysłu wzrastają nieznacznie w stosunku do poziomu sygnalizowanego w poprzednim miesiącu" - poinformował urząd statystyczny w komunikacie.

GUS podał, że w skali roku w marcu wzrosły wszystkie składowe wskaźnika, z wyjątkiem składowej w handlu, której poziom jest zbliżony do odnotowanego w marcu ub. r. oraz w usługach, której poziom jest niższy. "Zarówno w porównaniu z poprzednim miesiącem, jak i w skali roku, nieznacznie rośnie wskaźnik ocen diagnostycznych, natomiast wartość składowej prognostycznej pozostaje na zbliżonym poziomie" - wyjaśniono.

Według GUS pozytywnie w marcu oceniły koniunkturę z grupy "przetwórstwo przemysłowe", lepiej niż w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy. Natomiast podmioty prowadzące działalność w zakresie budownictwa od stycznia tego roku formułują coraz mniej pesymistyczne opinie na temat koniunktury.

"W ciągu ostatnich trzech miesięcy oceny z zakresu handlu hurtowego są coraz bardziej korzystne, natomiast w handlu detalicznym w marcu odnotowano optymistyczne opinie po raz pierwszy od grudnia ub. r. Podmioty należące do sekcji +transport i gospodarka magazynowa+ drugi miesiąc z rzędu oceniają koniunkturę gospodarczą pozytywnie." - napisano. Według GUS po raz pierwszy od września ub.r. optymistyczne są oceny formułowane przez przedsiębiorców zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią.

Z badań urzędu wynika ponadto, że od początku ubiegłego roku utrzymują się korzystne oceny koniunktury zgłaszane przez dyrektorów jednostek prowadzących działalność w zakresie informacji i komunikacji. Najbardziej pozytywne opinie spośród badanych rodzajów działalności, choć gorsze niż przed rokiem, formułują jednostki z rynku finansowego i ubezpieczeniowego.

GUS podał także dane z badań koniunktury konsumenckiej. "W marcu 2015 r. bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu, natomiast oceny dotyczące sytuacji przyszłej poprawiły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 pkt proc. niż w lutym br. i ukształtował się na poziomie minus 16,4" - poinformował urząd. W porównaniu do marca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,6 pkt proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH